Jag tänker inte be om ursäkt

Jag tänker faktiskt inte det. Även om jag kanske borde. Det var alldeles för länge sedan jag skrev på bloggen. Sommaren kom emellan, den där känslan jag bara kan relatera till som skrivkramp kom emellan. Och var det inte det, så hade någon annan datorn den dan. Bredbandet kärvade. Disken skulle göras. Är det inte Seinfeld nu?

Och så vidare. Men nu skriver jag, och det är ingen idé att be om ursäkt. Ni har ju fyllt bloggen så bra utan mig.

Snart bokmässa. Jag har fått namnbricka. Jag har fått hotellrum. Det är på riktigt, det här är på riktigt. Jag har skrivit en bok och jag ska åka till bokmässan. Som författare. Det är lätt att glömma det, och kanske är det därför jag inte skrivit så mycket som jag borde. Allt blir till slut normalt, till och med ens största dröm. Till och med det man aldrig trodde skulle hända kan bli vardag, normalitet och lite halvtrist. Jag skriver på min andra roman och det är rätt kul.

Trodde aldrig jag skulle skriva något sådant om mig själv.  Men nu är det så, och jag tänker mingla skiten ur mig i Göteborg. Jag tänker lystet hälla i mig gratisvin och flotta ner händerna med chips i varenda monter som vill ha mig. Jag tänker ofreda intet ont anande kändisar och presentera mig som författare. Jag tänker sola mig i den glans som är min egen, och som inte en jävel kan ta ifrån mig.

/Kalle

Om kalledixelius

En av tre författare som kommer att debutera under 2009.
Det här inlägget postades i Böcker, Bokmässan, Debut, debutantbloggen, Kalle och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag tänker inte be om ursäkt

  1. jenny skriver:

    Härligt Kalle! Hoppas vi ses

  2. Micke skriver:

    Hej Kalle! Läste din bok för några månader sedan och älskade den. Vad handlar din nästa bok om? Är det i samma genre som Toffs bok?

  3. Kevin Frato skriver:

    Augustin: jag tar med spritpennan och skriver Lay-Z på alla vinboxar i sviten, man!

  4. Augustin Erba skriver:

    Kevin: Bli frisk genast.
    Kalle: Det står en bag-in-box i sviten som har ditt namn på sig.
    /Augustin

  5. Fru Frato skriver:

    Tack Kalle! Hm. Ska fundera. I så fall hör jag av mig.

  6. kalledixelius skriver:

    Fru Frato,

    det finns plats kvar i min bil, som avgår runt lunch imorgon!

  7. Simona skriver:

    Heja Kalle, läser just din bok.

    Fru Frato – neej, jag ska ju gå debutantseminariet, ingen får vara sjuuuk!

  8. Fru Frato skriver:

    Det låter bra, Kalle. I nuläget hoppas vi att vi kommer iväg över huvud taget. Två av oss är sjuka, en av dem Kevin. Vad kostar sista-minuten-biljetter till Göteborg?

Kommentera

