Augustin säger farväl

Året då Ensamhetens broar kom ut ett av de mest påfrestande jag haft. Det hade varit ännu tyngre om jag inte fått så mycket stöd och uppmuntran från er som varit på Debutantbloggen.

Tack Kalle och Kevin för att vi bildade en första mur mot allt som en debutant översköljs av. Jag har försökt vara ett stöd åt er också, kanske räckte det inte hela vägen, men jag gjorde vad jag förmådde.

Tack fru Frato och min egen fru, för att ni obarmhärtigt blottlade oss när ni gästade bloggen och fick mig att förstå vilka hopplösa krav vi, i vår strävan efter författarskap, ställt på er.

Tack Marika King. Du har naket och prestigelöst bjudit oss på glädje och ilska mot recensenter och försett åratal av debutanter med ett föredöme om hur ett följebrev ska skrivas.

Jag vill också tacka Simona Ahrnstedt, Kalle Lind, Emma Ångström, Anders Sundin, Sara Paborn, Erik Helmerson, Johan Erlandsson, Paola Gemma Francesca, Kristina Hård, Sofia Bager-Charleson och alla andra som delat med sig i inlägg och kommentarer.

Vi som debuterade ’09 kommer alltid höra ihop. Ni kommer aldrig vara främlingar och vill ni höra av er så uppdateras mina kontaktuppgifter regelbundet på min ordinarie webbplats www.augustinerba.com.

Med detta inlägg avslutar jag mitt bloggande. Tack för sällskapet.

/Augustin, debutant ’09

Om Augustin Erba

Augustin Erba är författare. Han finns på twitter under @augustin_erba Webbplats: augustinerba.wordpress.com
Det här inlägget postades i Augustin och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Augustin säger farväl

  1. Kristina Hård skriver:

    Tack Augustin,
    jag känner vad du menar när du säger att det är påfrestande att debutera. Det är det. Och så svårt att förklara. Man blir genomskinlig, skör, på ett nytt sätt, och det är bra att vi är flera.
    /Kristina

  2. Simona skriver:

    Tack för en fantastisk blogg – det har varit en ynnest att följa er och att få nya vänner!
    Kram
    simona

  3. Kevin Frato skriver:

    Augustin,

    Debutantbloggen 2009 hade inte blivit hälften så lyckad utan dig!

    /Kevin

  4. Ja, stort tack för Debutanbloggen! För mig har er blogg fungerat som ett kompass i den annars ganska förvirrande utgviningsprocessen. Lycka till med fortsatta projekt, Augustin //Sofie

  5. marika king skriver:

    Tack själv, Augustin!

    Det har varit min absoluta glädje. Jag är så tacksam att jag fick vara med.

    Stora kramar på er allihopa.

    Marika

Kommentera

