Hur når man ut?

Jag funderar mer och mer hur man ska nå ut i mängden. Det blev påtagligt när jag insåg att det inte var ”så bara” att få sin bok inköpt till en bokhandel eller butik. Jag  tar min signering på Konsum som exempel. Inköpschefen öppnade för försäljning av min bok i den butik jag signerade i (efter jag personligen ringt honom). Efter signeringen, som gick så pass bra att alla böcker tog slut, kontaktade jag inköpschefen igen bara för att uppdatera honom om att den gick bra. Först då öppnade han så att alla butiker i det området kunde ta in boken. Toppen! Men sedan funderade jag om butikerna visste att boken fanns att köpa in. Det var inte alls självklart. Därför kontaktade jag personligen alla butiker via ett mejl för att kort berätta om Punkpapporna.

Självklart gör förlaget sitt för att sälja in boken, men jag har inga problem att hjälpa till på den fronten. Det här är ett av alla bakom-kulissen-jobb.

Fick en fråga om hur man marknadsför sig. Jag hade mycket att säga men lite som gav ett rakt svar på frågan. Jag kastar ut frågan till er. Hur marknadsför man sig och sin bok så man inte försvinner i mängden med alla andra?

Liz

Det här inlägget postades i Liz, Punkpapporna och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s