Jag får ställa ut på bokmässan!

Jag kommer att ställa ut Drakhornet på bokmässan. Det känns helt knäppt men är faktiskt sant. För några veckor sedan utannonserade HOI (House of Independents) en tävling. HOI är ett förlag av egenutgivare, för egenutgivare. I december förra året släppte de ”Lyckas med bokutgivning”, en bok med tankar och tips för den som vill starta eget. Nu tänker de släppa uppföljaren.

För att få material till den nya boken ville de ha in berättelser. Och finns det ett bättre sätt att engagera folk än att ha en tävling? Priset var en plats i deras monter på bokmässan i Göteborg 22-25 sept.

Jag skrev ihop ett bidrag, och vann! Så nu åker jag och Drakhornet till bokmässan i Göteborg! Tydligen fick de in många bra bidrag, för de hade svårt att välja och valde så en vinnare till, Kristina Svensson. Stort grattis till henne! Det ska bli kul att träffa henne och alla andra förlagsmänniskor på mässan.

Jag kommer att vara på plats i HOIs monter (D03:19) under fredagen den 23:e och lördagen den 24:e. Jag kommer även att sitta på en panel under ett litet seminarium om egenutgivning på fredag kl 15:30 och dessutom hålla mitt eget seminarium om ”Varför fantasy är fantastiskt” fredag kl 17.00.

Vill ni träffa mig så är jag garanterat i montern då. Jag kommer antagligen att spendera många timmar där, men jag ska även ta chansen att gå runt och suga in hela spektaklet. Jag har ju faktiskt aldrig varit på bokmässan förut!

Jag kommer att ta med mig en kartong böcker. Dessutom har jag beställt en rollup och vässat visitkorten. Jag har ingen aning om hur det ser ut där, eller vad som kommer att hända. Men jag tänker bara dyka in i smeten och ha kul. Det är ju därför man gör det här. För att det är så otroligt roligt!

Wow, jag ska ställa ut på bokmässan! Och jag som inte ens hade tänkt åka!

Det här inlägget postades i Bokmässan, Drakhornet, Oskar, Starta eget förlag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Jag får ställa ut på bokmässan!

  1. Oskar Källner skriver:

    @Kristina Svensson: Tack det samma! Och stort grattis till dig med! Ska bli jättekul att träffas och diskutera utgivning, författande m.m. :-)

    @Rune S: Inte mycket att göra åt. Kanske nästa år? ;-)

  2. Rune S skriver:

    Grattis!
    Synd att vi är där på torsdagen.

  3. Grattis! Ska bli kul träffa dig i montern. Fick genast lite ångest över roll-up. Så långt har inte jag tänkt. Får klura på saken…

  4. Oskar Källner skriver:

    Tack så hemskt mycket allesammans. Era gratulationer värmer verkligen i hjärtat. :-)

  5. Josefin skriver:

    Grattis, riktigt kul att du vann!!!

  6. Holmberg skriver:

    Coolt. Grattis!

  7. Boktanten skriver:

    Grattis!

  8. Mikael Brolin skriver:

    Wow! Stort grattis!

  9. Sofia skriver:

    Grattis! Lycka till på mässan!

  10. Anneli skriver:

    Vad spännande! Grattis!

  11. Annelie Drewsen skriver:

    Wow, det är ett otroligt bra pris. Stort grattis! Då ses vi därnere, om jag bara hittar till montern :)

  12. Oskar Källner skriver:

    Tack allesammans! Ser grymt mycket fram mot det här. :-D

  13. Frida Skybäck skriver:

    Men gud vad roligt! Ett jättegrattis!

  14. Christin skriver:

    Grattis!! Så roligt att höra :) detta är ju som ringar på vatten.

  15. Gunnar skriver:

    Grattis! Det måste kännas jättehäftigt. Lycka till på mässan!

  16. Helena Milton skriver:

    O, vad roligt! Grattis till vinsten och ha det helt fantastiskt nu på bokmässan.

Kommentera

