Därför är fantasy fantastiskt! – Se mitt framträdande från bokmässan!

På bokmässan hölls det föredrag och panelsamtal i nästan varje hörn. Varenda monter med självaktning hade något som var värt att stanna och lyssna på. Vi i HOIs monter var så klart inte sämre. När det var som mest avlöste de olika samtalen och föredragen varandra. Själv var jag med vid två tillfällen.

Det ena var ett samtal mellan mig och deckarförfattaren Lars Rambe. Det handlade om egenutgivning och de oanade möjligheter som finns för framtidens författare. Det andra var helt och hållet mitt eget och hade rubriken: ”Därför är fantasy fantastiskt. Jag har nämligen tröttnat på att fantasy och science fiction så ofta blir bespottat av förståsigpåare och beslutade mig för att hålla ett anförande om varför dessa genrer är så underbara och vad de har betytt för mig.

Idag bjuds på fantasyföredraget. Samtalet med Rambe kommer inom kort. Håll till godo! :-)

Det här inlägget postades i Bokmässan, Drakhornet, Oskar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Därför är fantasy fantastiskt! – Se mitt framträdande från bokmässan!

  1. Oskar Källner skriver:

    @Eva Holmquist: Kul inlägg du skrivit. Och jag håller med dig totalt. Det är just det realistiska porträtterandet av människor i extrema situationer som gör SF och F så intressant.

    @Frances: Tack för all positiv kritik. :-) Kul att du gillar min T-shirt. Det är faktiskt några som har efterfrågat en sådan. Funderar på att lägga upp det så man kan beställa sin egen. ;-)

    @Vilse: Det var kul att ha dig där Live. :-)

    @Anneli: Gott! Ju fler vi är tillsammans, ju mer kan vi sprida budskapet om fantasyns förträfflighet vidare.

    @Annika: Roligt att du gillar det. Och snart kommer det mera. Det utlovade författarsamtalet med Rambe kommer förhoppningsvis upp i helgen. (Ska bara lyckas komprimera de där filmsnuttarna lite till …)

  2. Kul att du fick det filmat (för en som inte var där).

  3. Anneli skriver:

    Underbart föredrag, vad sugen jag blev på att läsa! Håller verkligen med dig, jag älskar också fantasy!
    - Vilses syster

  4. Vilse skriver:

    Japp, lika bra här som live. Kul att se det igen!

  5. Frances skriver:

    Oskar, jag gillar verkligen att du inte är främmande för att hålla låda och dela med dig av din passion. Jag har en förkärlek till författare som är ”nåbara” och använder sociala medier för att hålla kontakt med sina läsare och fans. Det är synd att jag var bortrest i helgen annars hade jag kommit och tvingat dig skriva lite poesi i min kopia (redan signerad) av Drakhornet.

    Gillar även din t-shirt! Ses vi på Gamex i november? Du har åtminstone ett fan som vill träffa dig där! *troll troll troll*

  6. Eva Holmquist skriver:

    Kul att höra ditt föredrag!
    Har själv skrivit ett gästblogginlägg om Varför du ska skriva fantasy / science fiction, se http://skrivlust.ifokus.se/discussions/4e78b24f88f47222d10057c5-varfor-ska-du-skriva-fantasy-sf#discussions-1
    MvH Eva

Kommentera

