Om att inte hinna…

porträtt åsa1Har inte hunnit skriva och knappt hunnit andas. Jo, skrivit har jag men inte sådana där roliga saker som jag skulle vilja. Och alla frågar hur det går med skrivandet och man svarar att det går sådär, för man vet inte riktigt när man liksom inte hinner. Det kanske går väldigt bra, alldeles utomordentligt fast det vet man som sagt inte förrän man får en förmiddag framför datorn igen. Och det är heller inget att gnälla över för precis så är det ju för de flesta av oss, att man helt enkelt måste ta sig tid att skriva. Eller stjäla en kvart här och där. Råna sig till en timme.  Duplicera skrivbordet, lura övervakningssystemet, göra en totalkupp och svindla till sig en hel dags skrivande, Oceans eleven style.

Och ändå är det helt magiskt det här med att man har gett ut en bok och det får man inte glömma mitt i allt.

Jag blev påmind om det i veckan när katalogen för årets Bok& biblioteksmässa damp ner i brevlådan och jag febrigt började bläddra. Och där, i seminarieprogrammet stod det: ”Humor är det nya svarta” som jag ska vara med på!

Skärmavbild 2014-06-04 kl. 23.31.41

 

 

Kul är det och pirrigt! Och ett ganska sanslöst roligt skäl att besöka Bok &biblioteksmässan för första gången. Allt jag behövde göra var att skriva en liten bok…

 

Om asptjarn

Jag skriver. Både bok och sketcher. Emellanåt pluggar jag.
Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om att inte hinna…

  1. Kära Syster skriver:

    Och vilken moderator sen då! Intressant tema, har inte ens tänkt på att humor inte finns i litteraturen lika självklart som i tv och film. Det vore fantastiskt att lyssna på, ska se om schemat tillåter en seminarieutflykt på lördagen…

    /Anna

Kommentera

