Enkät: skrivsessionen

Längden på skrivsessionen, vilket skulle debutantbloggarna föredra om de fick välja: en hel dag i veckan eller ett par timmar om dagen?

porträtt anna1

Anna Lönnqvist

Om du fick välja på att skriva en hel dag i veckan, eller ostört två timmar varje dag, vilket skulle du välja?
Jag skulle tio gånger av tio välja att skriva ostört två timmar varje dag! Kontinuitet är a och o för mitt skrivande och en vecka mellan gångerna är för länge när jag är inne i ett skrivprojekt. 

porträtt oskar1

Oskar Edvinsson

Om du fick välja på att skriva en hel dag i veckan, eller ostört två timmar varje dag, vilket skulle du välja?
Min målsättning är att skriva en hel dag i veckan, alla dagar i veckan, en målsättning jag säkert delar av många av er läsare. Därför skulle jag välja att skriva en hel dag i veckan. Förhoppningsvis kan jag någon gång framöver göra just detta, det vill säga ta tjänstledigt en dag i veckan för att skriva på, och ändå överleva ekonomiskt.

porträtt johannes1

Johannes Pinter

Om du fick välja på att skriva en hel dag i veckan, eller ostört två timmar varje dag, vilket skulle du välja?
Jag föredrar en heldag. När man väl får upp skrivpulsen och börjar hamra ur sig ord så är man ostoppbar (åtminstone känns det så). Ett par timmar kan också funka – det är förvånande hur mycket man hinner på kort tid om allt klaffar. Men som sagt, jag föredrar längre pass, eftersom varje nystart kräver ett visst mått av energi för att komma igång.

porträtt åsa1

Åsa Asptjärn

Om du fick välja på att skriva en hel dag i veckan, eller ostört två timmar varje dag, vilket skulle du välja?
Eftersom jag är en lite långsam och eftertänksam typ så tror jag att två timmar om dagen är det bästa för mig. Då hinner jag skriva en stund och sedan sova på saken en natt innan jag fortsatte igen.

porträtt hanna1

Hanna Höglund

Om du fick välja på att skriva en hel dag i veckan, eller ostört två timmar varje dag, vilket skulle du välja?
Både ock? Som det är nu skriver jag i princip varje dag när jag är i själva skrivarfasen (den som föregår redigering). Jag kan ta en eller två dagar ledigt från skrivandet för att tänka vad som ska komma och sen skriva intensivt i tre dagar under två pass om dagen. Så helst skulle jag svara tre halvdagar i veckan. Det hade varit perfekt.

Det här inlägget postades i lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

