Debutantbloggen på BOKMÄSSAN (och lite annan reklam)

porträtt hanna2Som ni har längtat! Äntligen bjuder vi fem Debutanter in ER, våra allra käraste läsare, till ett mingel och det kommer naturligtvis ske i litteraturmetropolen Göteborg!

BLOGGMINGEL på BOKMÄSSAN
Dag: Lördag 27 september

Tid: 14.00
Plats: Svenska Mässan, ett café på entréplan. 

Lite mer specifik plats kommer jag att återkomma med, eftersom jag har lite trådar ute och inte har allting klart. Men jag lovar att det blir av, och fyra av fem Debutanter kommer att vara på plats. (Vad vi kommer sakna Oskar!)

Så alla ni som tänkt resa till bokmässan för att pitcha era manus eller flirta med förlag eller bara glo på Jan Guillou och Sara Lövenstam, ni har nu möjlighet att inte bara träffa Åsa, Johannes, Anna och mig, utan viktigast av allt: varandra! Träffa den där vars kommentarer du alltid gillar och se vem som gömmer sig bakom namnet.

Jag har träffat Debutantbloggare tre år i rad på bokmässan (först Oskar Källner, sen Sofia Hallberg och Manne Fagerlind, sen alla de härliga tjejer som bloggare förra året + supertrevliga läsare) och det har varit underbara möten som på olika sätt lett mig just hit där jag är nu. Förläggare och författare med boksläpp nästa vecka.

SÅ KOM! Kl14 alltså, på lördagen.

När jag ändå har er på tråden så kan jag ju säga att jag intervjuas i min monter A:03:50 kl 12 på lördagen och för er som av någon orsak kommer någon annan dag än lördagen så kommer jag vara i min monter alla fyra dagarna (utom när jag minglar med folk i deras montrar, förstås.) Åsa och Anna kommer också att ha monterframträdanden hos sina förlag och jag hoppas de berättar mer om det själva, för det vill jag inte missa!

Sen är det så här att min bok kommer ut nästa vecka. Den ligger redan uppe hos Bokus och Adlibris. Imorse var lokaltidningen här och intervjuade mig grundligt i över en och en halv timme och mitt liv är lite allmänt surrealistiskt just nu (Scen: två systrar vid en bil under stjärnorna. Storasyster: Fattar du att Norra Halland ska skriva en artikel om våran lek?! Lillasyster: Jag vet!! Storasyster: Det var liksom ingen som brydde sig om att skriva om leken då när vi lekte den!) och lördag nästa vecka blir det stor boksläppsbaluns som alla ni kära läsare är hjärtligt välkomna på och ta för allt i världen med barn och barnbarn i lämplig läsålder, nämligen 12-15 år.

BOKSLÄPP Ljus som varit dolt
Dag: Lördag 6 september
Tid: 11-14.30 (kom och gå när man vill)
Plats: Kulturhuset Fyren i Kungsbacka.

Så om någon av er bor i Göteborg eller Halland eller häromkring: KOM! Jag vill gärna träffa er! Det blir bokbord, signering, pyssel, intervju och lite högläsning. Och godis.

Hoppas vi ses snart!

Det här inlägget postades i Bokmässan, debutantbloggen, Hanna Höglund, Ljus som varit dolt, Releasefest. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Debutantbloggen på BOKMÄSSAN (och lite annan reklam)

  1. Kommer definitivt förbi på Bokmässan. Helgen nu blir svårt tyvärr, men stort lycka till!

  2. Charlotte skriver:

    Jag kommer – både fredag och lördag!

  3. Ethel skriver:

    Jag kommer att vara på bokmässan på fredag eftermiddag, tyvärr inte lördag. Men jag ska naturligtvis leta upp din monter och se om du är på plats när jag går förbi :-).

  4. Kul! Försöker komma förbi och säga hej. 🙂

Kommentera

