Skördetider

porträtt anna1Efter hårt jobb hoppas man någon gång få skörda frukten av det arbete man har lagt ner. När det gäller skrivandet är det att få lämna sin undanskymda skrivarvrå, kliva ur myskläderna, trä på sig klänning och klackar och möta läsarna i verkligheten som lockar. Ja, tänk det finns en riktig värld, IRL! Ibland svårt att tro när man sitter djupt nedsjunken i manuset och umgås timme efter timme med sina påhittade karaktärer.

De senaste månaderna har jag haft fullt fokus på min nya roman. Förutom en och annan releasefest och aktiviteter med barnen, har jag knappt varit utanför huset på vardagskvällar. Därför kan ni tro att jag ser fram emot bokmässan! Att få slå mig ur skrivarbubblan för en stund och träffa Er. För som jag har sagt förut. Motivation krävs för att göra det här. Man behöver inte bara offra en del, utan ganska mycket för att det ska bli något med skrivandet, och den största drivkraften för mig är att bli läst och att träffa er som läser.

I går kväll när jag satt och tragglade med orden, och ögonlocken blev tyngre och jag var nära att ge upp, föreställde jag mig mina läsare. Undrade hur de skulle se på texten. Vad de skulle tycka om det jag skrev. Genast blev jag piggare. Blicken vaknade. Jag såg på manuset på ett nytt sätt. Utifrån. Och visste precis vad jag skulle skriva.

Så väskan är packad. Klänningsbekymret löst. Jag har både bekväma och obekväma skor med mig. Signeringspennorna är nya och fräscha. Från och med i morgon torsdag till och med lördag kommer jag att finnas på plats i monter B00:08 till och från. Under mina signeringar kommer jag definitivt att finnas där.

signeringFredag 26 september kl 17-18 och lördag 27 september kl 13-14 signerar jag ”Tills kärleken skiljer oss” i monter B00:08. Om ni redan har boken eller bara vill komma förbi och säga hej och prata skrivande. Ingen blir gladare än jag. Jag ser fram emot att träffa er! Och på debutantbloggsminglet hoppas jag definitivt att vi ses.

I kväll ställer jag alarmet hiskeligt tidigt. Men innan jag kryper i säng ska jag äta en bit tårta. 41, visst låter det som en bra ålder? Jag gillar udda och ojämnt. Tänker inte alls låtsas om att det känns en aning obekvämt att befinna mig på ”fel” sida av 40-årsstrecket.

Om Anna Lönnqvist

I am a Swedish feelgood writer. My first novel "Tills kärleken skiljer oss" was published in 2014. The sequel "Tjugo år till dig" was released in June 2016.
Det här inlägget postades i Anna Lönnqvist, Bokmässan, signering, Tills kärleken skiljer oss. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skördetider

  1. Anna Lönnqvist skriver:

    Tack! ❤

  2. Pia skriver:

    Grattis & lycka till på mässan!

Kommentera

