Dan före dan

porträtt hanna2Dan före Bokmässan öppnar. Aldrig har jag satt min fot på Svenska Mässan före besökarna kommer, förrän idag (onsdag). Imorgon kommer branchfolk, på fredag fylls det på och på lördag är det totalt hysteriskt. Köer, ansikten, ljud. Överallt.

Men inte idag. Idag kom jag med mitt monterbyggarkort och min weekendväska full med böcker. Direkt från jobbet hoppade jag på pendeln, gick av Liseberg, tog mig till utställarentrén och klev rätt in i det kreativa kaoset.

Det är något visst med den stämningen. Den påminner lite om skrivarprocessen: hur jag på min kammare kan möla choklad, natta barn eller snyta mig samtidigt som jag skriver, göra tusen och en saker som inte syns i texten som ni läser. Berättelsen ni får serverad, bär inga spår av vad jag gjorde när jag skrev eller före eller efter jag skrev, var jag satt någonstans eller hur sent på natten det var. Men allt det som jag gjorde ledde ändå fram till magin i boken, på samma sätt som myllret av gaffeltruckar, lådor och skräp, skräp, skräp idag leder till en mässupplevelse som många kommer att ha glädje av.

Nästa vecka kommer jag att blogga om hur det var. Utförligt, jag lovar. Kan ni inte vänta till nästa torsdag så kika in här eller här eller på twitter (VilseH) och följ mig i realtid.

Men först ett axplock av dan-före-dan-bilder. Mässan som ni aldrig sett den.

IMG_1590

Först hämta supersnygga bokmärkena hos tryckeriet.

IMG_1591

Nu sitter jag i monter A03:50 och bladar in bokmärken i föreningens snygga folder.

IMG_1592

Lianne möter mässan! Jodå. Jag tror hon kommer trivas.

IMG_1599

Massolit förlagsgrupp: en del saker har förändrats sen förra året …

IMG_1600

… och andra saker förändras aldrig.

IMG_1604

Ett Litet förlag som satsar stort.

IMG_1601

Ett exempel på hur ordning och kaos står sida vid sida.

IMG_1603

Pallar med mattbitar. Som alltså inte lagts ut än. Klockan halv sju på onsdagkväll.

IMG_1602Caféet där vi ska ha mingel på lördag kl 14!

IMG_1595

En Debutantbloggsläsare som kör en soundcheck i en annan monter.

IMG_1605

Titta! Ett monterbyggarkort till Vilse Förlag!

Det här inlägget postades i Bokmässan, Hanna Höglund, Ljus som varit dolt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dan före dan

  1. Pia skriver:

    På med gympadojjorna och ha en bra helg!

Kommentera

