Post- bokmässan

På plats. Överväldigad.

På plats. Överväldigad.

Vilken grej! Bokmässan alltså.

Jag är medveten om att många av er har varit där och redan har slagits av just vilken grej det är. Stökigt, varmt och bitvis olidligt.

Men ändå att denna ja, skådeplats, är ett resultat av tankekraft.

Det är ganska fantastiskt.

Och att man står halvgapande över alla dessa storheter som är samlade på en och samma plats. Och att man redan dag två irriterat muttrar: ”Ameh, kan Klas Östergren och Peter Englund flytta sig för de står faktiskt mitt i gången”. Att man liksom vänjer sig. Jaha, där gick Maj-Gull Axelsson och där står Pija Lindenbaum.

Och alla som sliter, jobbar, fixar och ordnar för att det ska fungera och flyta på. Och alla otroliga seminarier!

Och att jag fick träffa mina medbloggare IRL! Gamla och nya Debutantbloggare!

Och en hel del läsare! Och framförallt andra som skriver.

Så jag har haft monterprat i Bonnier Carlsens monter där jag fick prata om min bok, fick beröm för min bok och fick träffa människor som läst min bok. Mindblowing.

Seminarium tillsammans med Josephine Bornebusch och Emmy Abrahamson med Jenny Lind som moderator. Vi pratade om humor i ungdomsboken och humorns kraft och möjlighet. Typ.

Sammanfattningsvis en omtumlande helg och jag önskar att alla som vill dit får möjlighet att åka för det är väl värt ett besök.

Och nu en liten bildkavalkad.

Ja, jag hittade brickan och allt annat som skulle med.

Ja, jag hittade brickan och allt annat som skulle med.

Klänning inköpt.

Klänning inköpt.

 

Jag och Josephine Bornebusch på seminariet "Humor är det nya svarta"

Jag och Josephine Bornebusch på seminariet ”Humor är det nya svarta”

 

Om asptjarn

Jag skriver. Både bok och sketcher. Emellanåt pluggar jag.
Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Post- bokmässan

  1. Charlotte skriver:

    Ja, det var HELT fantastiskt. Åsa. Min tonåring ville ju så gärna ha en signatur från dig i sitt ex av din bok. Vi var på seminariet i K-salen, men den dagen glömdes boken på hotellet. Letade efter dig på söndagen, men såg inte till dig. Besvikelsen är stor. Är det möjligt att du skulle kunna signera ett papper och posta, så hon kan lägga in det i boken…? 🙂

    • asptjarn skriver:

      Heej!! Ja helt fantastiskt verkligen! Det riktigt kniper i magen när jag inser att en av mina böcker låg helt ensam på ett hotellrum utan att bli signerad. Vad säger man: SJÄLVKLART FIXAR VI DET! På den ljusa sidan: jag var så stressad efter seminariet (råkade sätta mig på Ulf Adhelsons stol) att det liksom svartnade för ögonen när jag skulle signera (Tror att Oskar har berört detta fenomen på Debutantbloggen) så det jag skrev i de böcker jag signerade endast med mycket god vilja kan tydas som mitt namn. Enklast kanske om du skickar din adress till debutantbloggen@gmail.com så ordnar jag resten. Och så roligt att ni var på seminariet. 🙂 🙂

  2. Pia skriver:

    Nästa år bara mååååste jag ta mig ner!! Verkar ha varit hur kul om helst!

Kommentera

