sistdebin

 

porträtt åsa1Just nu känns det som om jag drog i konfettimaskinen och gjorde stor sorti för tidigt och någon bara: *harkling* ”Du har fem minuter till att fylla innan nyheterna börjar.” Alltså bokstavligen. Om några dagar börjar nyheterna ju här på bloggen med fem nya debutanter som står och trampar i kulissen.

Jag skriver detta mitt sista inlägg på min nya dator. Fingrarna flyger fjäderlätt över det eleganta tangentbordet. Ö är Ö och inte danskt Ä som det var på min gamla dator. Det är fantastiskt. Jag vänjer mig vid ljudet. Lite mer dämpat än på den gamla. Jag gillar det (som man säger om en bekants dansuppsättning som man inte begrep ett dyft av). Men jag gillar det verkligen. Skrivbordet på skärmen är helt tomt, inte en enda mapp syns till. Jo, i högra hörnet ligger ett dokument som heter Prologemman2nytt. Det hade man kunnat skriva ett inlägg om; obegripliga mappnamn.

I och med Debutantbloggen blev mitt debutantår så stiligt inramat. En tydlig början och ett tydligt avslut. Nu börjar något nytt, nya dokument på ny dator. En början och ett slut. Och detta är oåterkalleligen slut, ingen kommer att kalla in mig igen. Debutantåret är gjort och sedan får vi se vad som händer. Förmodligen kommer datorskärmens skrivbord att fyllas med mappar med obegripliga namn. Jag hoppas innerligt det. Tack för det här året. Det har varit fint att dela det med er.

Ingen mening att skapa en ny mapp till det här inlägget tänker jag bittert. Så när jag trycker på punkt kommer ett nytt ensamt dokument att lägga sig bredvid det andra: sistdebin.

Om asptjarn

Jag skriver. Både bok och sketcher. Emellanåt pluggar jag.
Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sistdebin

  1. Manuskt skriver:

    Tack för att du delat med dig av ditt debutantår.

  2. Johannes Pinter skriver:

    Tack Åsa för alla dina fina inlägg genom 2014!

Kommentera

