Lördagsenkät: Mål för 2015

Första lördagsenkäten med nya gänget. Vad har du satt för mål för 2015?

Christina Lindström Andersson: De flesta människor har  liv att leva;  lopp att springa, filmer att se, ungar att snyta,  rum att Ernst-pynta, etablerade författare att ägna sin lästid åt. Mitt mål är att inte ligga sömnlös och skaka  när några av de få som ändå kommer att läsa just min debutroman inte kommer att kunna dölja att de inte alls gillar boken.

 

Felicia Welander: Det finns ett mål för 2015 som också är mitt livsmål. Det står där och blinkar i guld och neon. Det lyser upp min dag när jag vaknar på morgonen och får mig att somna med ett leende (men också några jante-skuggor att vifta bort) varje kväll. För 2015 är året då det är dags att verkställa: att äntligen ge ut min debutroman.

Nu räknar jag dagarna fram till mars och planerar att under tiden ge ”Kanske imorgon” så goda förutsättningar som möjligt inför boksläppet – och att lära mig så mycket under den här resan som det bara går. Med målet att dela det med er.

Johan Ring: Under 2014 har jag kunnat ge mina barn varsitt exemplar av min första tryckta bok. Därmed har jag på sätt och vis uppnått alla mål jag egentligen haft, åtminstone vad gäller skrivandet.
Men ska jag nämna ett mål under 2015, så får det bli att läsa mer. Under de senaste två åren har jag haft så hysteriskt fullt upp med  diverse skrivprojekt att det bara inte funnits tid över till att läsa, och det är något jag ser fram emot att ändra på efter att arbetet med Fyra Minuter avslutats.
Åh, och så tänker jag se om hela Twin Peaks under 2015. Var några år sedan sist.

Thomas Årnfelt: Jag brukar försöka undvika att sätta mål som jag inte kan påverka. Men samtidigt brukar jag vilja ha en högt satt målbild. Någonstans jag vill på sikt. Ofta något som jag inte kan åstadkomma på en gång. Så det brukar bli en blandning, en ”ouppnåelig” vision på håll och ett konkret delmål som jag kan kämpa med/mot/för.

För 2015 är målet ganska enkelt. Jag skall skriva minst ett romanmanus till. Jag har haft en liten ”tyst” period efter att ha skrivit Incidenten, och sedan skrivit en barnbok – som jag säkert kommer återkomma till – så nu gäller det att komma ur redigeringsfasen och få fart på nyproducerandet igen.

Det långsiktiga målet får bo kvar inne i min hjärna ett tag till …

Fredrik Frängsmyr: Min fru och jag började för några år sedan att sätta mål istället för att ge nyårslöften, mest för att inte ha brutit löftet redan på nyårsdagen när man blir påkommen med pizzan i högsta hugg, och det har fungerat ganska bra. För mig brukar det bli ett träningsmål, och två som har mer med jobb eller andra intressen att göra. Mina mål för 2015 är att springa 50 mil (Tack Emmelie för inspirationen. 🙂 Jag tycker inte om att springa men en mil utslaget på 7 dagar borde nästan gå att få till när man springer till bussen på mornarna), Hålla en kurs (Återkommer med mer info. Ledsen för hemlighetsmakeriet) och att skriva färdigt nästa bok och skicka in till förlag innan sommaren.

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördagsenkät: Mål för 2015

  1. ehardenborg skriver:

    Bra mål, det ska bli kul att följa er och lära känna er lite mer.
    Haha, Fredrik, nu måste jag klå dig så jag får helt enkelt springa 50,5 mil 😉

Kommentera

