I väntans tider

Felicia

Jag skrev under mitt förlagskontrakt i början av sommaren – mer än nio månader innan planerat boksläpp i mars. Nio månader som har känts som hundranio. Nio månader av förberedelser, spänd förväntan, fjärilar i magen och humörsvängningar. Jag är stingslig, förväntansfull, lättrörd (och jag undrar om det inte ömmar lite i brösten också, men det kan vara inbillning).

Oavsett vem som sticker näsan i (bok-)vagnen kommer jag, likt en stolt förälder, vara övertygad om att det här är den finaste bok som någonsin har fötts. (Med skillnaden att jag varannan dag kommer tycka att den är skräp och vilja gömma den under en sten – inget man brukar tänka om nyfödda bebisar, hoppas jag.)

I alla fall, nu när det är bara två månader kvar till boksläpp är jag ändå glad att det finns tid kvar. För det är så mycket som ska hinnas med på Att-göra-listan! Här är några av punkterna:

 

att göra

 

Jag tänkte utveckla listan i kommande inlägg, bland annat mer om sociala medier och de stundande releasefesterna (ja, jag tänkte ha två eftersom min bok utspelar sig både i Stockholm och i Bollnäs – så varför inte fira ordentligt när man kan? Jag har ju fått genomlida plågsamma värkar och allt?).

Men där slutar jag med bebismetaforerna, för vid den här leveransen tänker jag bära högklackat och dricka MASSOR av champagne.

 

Det här inlägget postades i Felicia Welander och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I väntans tider

  1. Thomas skriver:

    Känner så väl igen den där dubbla känslan. Varannan dag stolt varannan dag panik.

  2. Agi skriver:

    Att gå i väntans tider innehåller så mycket känslor och förhoppningar, planering och förberedelser. Men mars är bara några veckor bort! Du och vi blivande läsare har mycket att se fram emot.

  3. I mitt huvud skriver:

    Jag har varken förr barn eller bok, men kan livligt föreställa mig att det måste vara oerhört spännande! Hoppas den tas väl emot och blir en riktig kioskvältare!

Kommentera

