Att redigera på semestern

FredrikVad döljer sig under ytan, eller vilka monster döljer sig i vattnet? För att försöka svara på Thomas fråga på mitt förra inlägg måste jag säga: en hel del. Man planerar inför semestern, då man ska hinna göra allt det där man aldrig annars hinner, antecknar vilka delar som ska redigeras och vilka böcker som ska läsas och sen sitter man där vid poolen på hotellet eller på stranden vid Floridas östkust och tankarna far bara iväg. Vad döljer sig egentligen här i Miami? Det är svårt att inte låta blicken svepa efter båtar som heter något i stil med A Slice of Life, eller att fundera över vilka personer på stranden som oroas över att the dark passenger följer med dem ut ikväll, sittandes på axeln, viskandes.

Fokus Fredrik.

Ok. Sista versionen av manuset ska vara inlämnat om en vecka. Jag borde redigera lite, eller i alla fall blogga. Hmm ingen internetuppkoppling. Tina gav mig ett uppdrag förra veckan. Bokaffärer. Bilder. Få se nu…

Jag kom aldrig till Britto Central, men har lyckats fånga en hel del bokaffärer och topplistor på bild.

2015-02-23 12.29.14

Intressant. Ser ut som att jag lyckats träffa topplistan för dudes who lost their shirts (klicka på bilden och undersök själv) men det är faktiskt Publix egen topplista över bästsäljande pockets.

Var också på Books-a-million.

IMG_5903 IMG_5904

Men min favvo är fortfarande Barnes & Nobles. Både deras topplistor och själva affären. Fick tyvärr inte med mig något kort därifrån. Men det jag kan säga är att Amerikanerna är bättre på bokaffärer än vad vi är hemma. Mycket bättre. Men infrastruktur, not so much. När det gäller Internet är det som att hoppa tillbaka tio år i tiden. Och en hel del annat känns ganska omodernt, men dom har palmer och stranden ser precis ut som stranden i Åkersbergas Beverly Hills i min bok, och vid närmare eftertanke, Miamis skyline är misstänkt lik Stockholms skyline i Arytmi.

Så vad döljer sig under ytan egentligen? Vi har hittat sköldpaddor, rockor, sjöhästar och snäckor men ingenting muterat Johan. 😦 Inte en endaste muterad liten krokodil. Det som döljer sig är nog samvetet. Samtidigt som det är bästa tiden med familjen på hela året, när vi kan vara tillsammans och bada, gå på bio och bara mysa så gnager det dåliga samvetet. Borde skriva. Borde fixa till just det där stycket som jag tänkt på i flera veckor nu. Det är svårt att redigera på semestern men snart är vardagen här igen och då…

Det här inlägget postades i Debut, Fredrik Frängsmyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att redigera på semestern

  1. Christina Lindström skriver:

    Förstår att du blir lite stressad och hoppas att du hittar redigeringstid när du kommer hem! Om Books-a-Million: Hm…Det där ser inte ut som den affär min familj och jag var i (tror jag)? Jag tror att det finns ganska många Books-a-Million i Sarasota.

Kommentera

