Köp inte min bok!

OmslagFelicia

På riktigt. Det är det värsta skit som skrivits. Alltså, den har inte en enda bra rad. Språket är banalt. Historien banal. Och den där sexscenen på sidan 138… Jag rodnar bara jag tänker på den. Jag kan vara den sämsta författaren som någonsin har hållit i en penna. Jag borde krypa in under en sten och aldrig mer komma ut. Och dessutom är jag ful. Ful som stryk. Man kan ju inte vara så här ful om man ska vara författare. Hur skulle det se ut på boksidor och i tv-soffor? Ful, fulare, fulast.

Köp min bok. Det är den absolut finaste roman som någonsin har skrivits. Varje formulering kommer rakt ut ur karaktärernas pulsådror, utan att passera gå. Den vecklar försiktigt och skickligt upp en historia om vänskap och sorg, lika omsorgsfullt som man vecklar ut ett presentpapper i silke. Och titta lite extra noga på formuleringarna på sidan 15, 167 och 250. Det är genialt. Inget annat än genialt. Och så är jag nog rätt snygg också. Ingen skönhet, men rätt så fin. Gullig-kaxig liksom, på ett Lena Dunham-vis. Snygg och talangfull. Och så har jag fina tår.

Köp inte min bok, det är den värsta skit som finns.

Och det är det vackraste som någonsin har skrivits.

 

Det här inlägget postades i Debut och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Köp inte min bok!

  1. Ylva skriver:

    Öppnade sidan och sögs rätt in i texten. Skrattade så jag grät! Bingo!

Kommentera

