Visioner och visualiseringar

Jag kom på en kväll här i veckan att jag nått en vision jag satte för ett år sedan. Eller rättare sagt, min fru kom på att jag nått en vision vi satte för nästan ett år sedan. Då hade jag precis skrivit färdigt manuset till Arytmi och vi satt och pratade om hur jag borde göra när jag skickade in det till förlag. Vi ville ha någonting roligare än bara en text om mig och boken så vi började storma om ett bra sätt att presentera oss. (Mig och boken alltså 🙂 ) Efter några vändor fram och tillbaka kom vi fram till att vi kanske inte behöver uppfinna hjulet igen. (Har ni tänkt på att det alltid är någon som säger att man inte behöver uppfinna hjulet när man brainstormar?)  Jag menar, man presenterar ju böcker i bokaffärer hela tiden och det brukar ju fungera ganska bra. Så jag klippte ihop en bild som såg ut så här:

Beskrivning_Page1

 

Och det blev den presentation jag skickade med boken när jag skickade in den i juli förra året. Jag var lite generös med hur många stjärnor boken hade fått ser jag nu. 🙂 Men vad ska man göra, jag måste ju tro på det jag gör. 🙂 Nu i veckan kom den upp på Adlibris och Bokus och då såg den ut så här:

Screen Shot 2015-05-03 at 19.47.37

Jag hade helt glömt att det var samma sätt jag presenterade boken på tills min fru sa det, men det var roligt att se att visualiseringen fungerade. Lite annat omslag, lite annorlunda text och lite andra detaljer som skiljer sig också men ändå väldigt lik. Men som det gamla djungelordspråket säger: Var försiktig med vad du önskar, du kan få det. Jag önskade nämligen också förra året att jag skulle gå upp tre kilo i vikt och nu kan jag inte bli av med dem.

Det här inlägget postades i Debut, Fredrik Frängsmyr, skicka till förlag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

