Från Lugn till Arytmi – en tidslinje

Nu i veckan släpps min första bok. Jag kom av någon anledning att tänka på hur länge sen det var jag kom på idén till boken och började sätta ihop en tidslinje.

drömIdén kom från en dröm jag drömde natten till den 3de maj 2012. Jag vaknade och skrev ner allt jag kom ihåg och även idén till en historia jag skulle kunna koppla drömmen till.

Jag skrev fortfarande på mitt förra projekt Livsspår/Den fjortonde deltagaren så jag hade inte tid att ta tag i den nya idén förrän…

Våren 2013: Hittade anteckningen från drömmen och började skriva på semester i Florida.

heartProjektet fick arbetsnamnet Lugn. Handlar om Vincent som aldrig hetsar upp sig men lyckas med allt han försöker. En dag dyker en tanke upp. Tänk om jag aldrig ansträngt mig tillräckligt för att veta exakt hur långt jag skulle kunna nå. Vincent visar sig ha ett hjärtfel/superkraft som påverkar tiden och gör allting alldeles för enkelt för honom. Något som visar sig ha ödesdigra effekter.

roslagsbananSommar 2013 till våren 2014. Skrev manuset på tåget fram och tillbaka till jobbet.

Våren 2014. Sätter titeln Arytmi.

Skrev färdigt manuset i juni 2014.

ArytmiMindreSkickade in till förlag i juli 2014.

Åker till bokmässan i Göteborg och tänker att det skulle va koolt att ha med en bok där.

Fick svar från förlag i Oktober.

Slutet av November. Ansöker och får plats här i debutantbloggen.

Skickade in omarbetad version av manuset på nyårsafton.

Börjar blogga om skrivandet och kommer samtidigt ut ur skrivargarderoben.

Screen Shot 2015-05-10 at 21.29.54Lektörskommentarer från förlaget i januari.

Korrektur från förlaget i Mars. Skickade tillbaka till förlaget i början av april.

Boken skickades på tryck runt den 20de April.

Arytmi släpps nu på onsdag den 13de maj 2015.

ARYTMI_OMSLAG_Mindre

Länk till Adlibris

Så tre år från dröm till färdig bok alltså. Känns som en vansinnigt lång tid. Men nu är det dags. Hoppas ni alla får en riktigt rackarns härlig vecka!!

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Från Lugn till Arytmi – en tidslinje

  1. Therese Nordensson skriver:

    Du är så jäkla grym. Ska bli så kul att få fira med er imorgon!

  2. Johanna Qvist skriver:

    Ser fram emot att äntligen få läsa din bok. Och på att få gå på fest och fira! 🙂

  3. Pia Widlund skriver:

    Lång resa men jisses va kul att du nådde fram. Det är det ju inte alla som gör. Lycka till!

Kommentera

