En releasefest utan böcker… (nästan)

FredrikJag är lite inne på samma spår som Thomas var inne på förra veckan. Releasevecka för boken och det var svårt att tänka på något annat. Det har inte känts som att det kommer vara en så stor grej men när det väl var dags var det liksom inte så lätt att släppa. Det blev inte bättre av att posten strulade med leveransen av böckerna. Jag skulle fått dem i måndags, två dagar innan releasefesten och det kändes som en evighetslång marginal men de kom inte i måndags. jag ringde posten bara för att vara säker på att de skulle komma på tisdagen (Jag brukar liksom inte vara ute i så här god tid men nu tyckte jag att …) och det skulle inte vara några problem. De skulle dyka upp på tisdagen. Det kändes fortfarande som en ok marginal men när jag kom hem efter jobbet i tisdags hade fortfarande inga böcker kommit. Just där och då blev det lite jobbigt så jag ringde förlaget och kollade om det var så att jag skulle kunna åka och hämta böcker från dem ifall de inte skulle komma på onsdagen heller. Nu tyckte posten också att det var lite struligt. Det var nämligen bara ett av tre paket som hade kommit till terminalen i veddesta där posten går vidare till Åkersberga och trodde inte längre att jag skulle hinna få dem innan helgen. Så jag laddade bilen med matsäck för att blåsa upp till Borlänge och hämta böcker från förlaget. Jag hade dock tur så jag behövde inte åka hela vägen till Borlänge utan vi kunde mötas i Uppsala.

Och med rätt god marginal ändå (1 och 1/2 timme) så hade jag böckerna i samma lokal som releasen skulle äga rum. Glädje.

Och allt gick bra. Massor av vänner och bekanta dök upp. Vi drack ungefär en miljon dagens och åt praliner som såg ut som omslaget på boken. Jag har bildbevis och allt.

stapla

Allt från det att vi staplar böcker innan festen.

Laddar med dagens

laddadagens

Laddar med praliner och delar ögon med författarn.

pralin ögon

signera

Signerar böcker.

Till det att det blåste upp så till den milda grad att vi höll på att förlora en del gäster.

blåst

Kort och gott, en helt snurrig vecka men sjukt kul och nu har jag äntligen boken. 🙂

Stort tack till Idébageriet i Åkersberga.

(Foton av Anna Skarin)

Det här inlägget postades i Debut, Fredrik Frängsmyr. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En releasefest utan böcker… (nästan)

  1. Kära Syster skriver:

    Stort GRATTIS! Ser ju ut som en helskön release. Måste vara underbart att äntligen se folk ta med sig ens bok hem…:)

    /Anna

  2. Ping: Release för Fredrik Frängsmyrs Arytmi | Emmelie Hardenborg

  3. Ann-Charlotte skriver:

    Skönt att det gick vägen. Var precis med om en release som fick skjutas upp då böckerna inte kommit. Syns att det blev trevligt 🙂

    • nfredrikn skriver:

      Aj, det är riktigt jobbigt att behöva skjuta upp. 😦
      Jag såg nu att jag fick med för få bilder med folk från minglet. Hmm Måste lägga upp fler.

  4. lindgrenh skriver:

    Vilken skäckhistoria, nästan 😉 Planerar min releasefest (4:e juni, med ”Att raka en zebra”, tillsammans med Lars Rambe och hans ”Solens sista strålar”) och kan bara hålla tummarna att allt funkar och att böckerna kommer fram i tid … Härligt att det gick så bra, grattis!

Kommentera

