Hur sammanfattar man en sån här vecka?

ThomasFörra veckan när jag skrev här var jag ganska mycket uppe i varv – som ni säkert märkte. Nu har vi skruvat runt allt lite till. Nu finns det en bok på riktigt. Visst, Bokus/Adlibris webbsidor är inte uppdaterade ännu, men boken finns, har sålts, och jag vet att åtminstone en person har tagit sig från början till slut. Alltså en person som köpt boken, och läst den – inte någon som läst manuset för att jag bett dem läsa och kommentera det.

Manuset är dött – länge leve boken!

Jag har stått på en mässa och marknadsfört boken. Jag har haft en releasefest. Och jag har signerat böcker på en bokhandel.

Ovanpå det har livet runtomkring rullat på med jobb, födelsedag i familjen och allt det där andra som ska fixas och hinnas med.

Lite tankar efter veckan som varit:

Omslaget till Incidenten i BöhmenMin bok är den finaste i hela världen! Alltså missförstå mig inte nu – jag har inte fått hybris. Men det är så det känns när man plockar upp den ur kartongerna. En känsla som sedan byts mot panik när man får för sig att börja bläddra i den – tanken på alla missar och fel man säkert kommer se nu när det inte går att ändra längre. Tanken på vad de som läser kommer tycka, eller inte tycka. Så då slutar man bläddra och tittar stolt på boken ”utifrån” igen.

Att stå på ett spelkonvent, fyllt av människor som är intresserade av historia, fantastik, litteratur, och/eller bara är allmänt accepterande av udda saker och prata om sin bok är hur kul som helst. Tre timmar försvann i ett nafs.

Releasefest är kul. Det skall jag ha fler. Bara att slita vidare med det där manuset jag håller på med nu då 🙂

Det var lika kul att vara på bokhandeln. Fast där får man jobba lite mer. På ett konvent eller en mässa är folk mer naturligt nyfikna. Besökare i en bokhandel är generellt sett lite mer ”blyga”. Jag kände att det hjälpte att ha jobbat i butik och därmed lärt sig lite om när och hur man själv kan söka kontakt. Men trevliga samtal blev det. ”Fel väder” dock, så trots att det var mycket människor på stan var det inte så många i affären. (Det var studentorkesterfestival – hade det varit lite kyligt/regnigt hade nog fler sökt sig inomhus mellan varven). Men kul samtal blev det, och en del bokköp också.

Större delen av söndagen satt jag mest och stirrade rakt fram. Totalt utpumpad – men lycklig.

Nu har första veckan med publicerad bok börjat. Jag känner mig lite mer som ”författare på riktigt”.

Så nu väntar jag bara på att den skall dyka upp på nätbokhandlarna.

Om Thomas

Författare, debutantbloggare 2015. Incidenten i Böhmen - utgiven 2015 på Undrentide förlag.
Det här inlägget postades i Debut, Thomas Årnfelt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hur sammanfattar man en sån här vecka?

  1. Anne Kaarina skriver:

    Grattis! 🙂

  2. Pia Widlund skriver:

    Jättegrattis!!!!!!!!

Kommentera

