Vad gör jag nu?

FredrikDet känns lite tomt. Lite som det brukar göra när något man har planerat för under en längre tid kommer och sedan är något som plötsligt ligger bakom en. Som julafton, en 30-årsfest, ett bröllop eller liknande. Allting som har med mitt skrivande att göra har snurrat runt den här boken och nu finns den redan ute i handeln och jag kan liksom inte göra någonting åt den längre.

Vad gör jag nu då? Vi satte upp tre mål för året i vår första lördagsenkät i januari och ett av mina mål var att skriva färdigt nästa bok innan sommaren. Jag har inte uppnått det målet. Ska jag vara helt ärlig så är jag inte i närheten men det är något jag borde ta tag i nu. Jag hade skrivit mer än halva när jag la projektet på is i november och så fort jag tänker på att ta upp det igen blir jag glad ända in i märgen så det är väl bara att spotta i nävarna och sätta igång. Skrev jag verkligen att den skulle vara färdig innan sommaren börjar? Jag måste kolla upp det finstilta, jag kanske skrev innan sommaren var över. Det låter ju rimligare.

Den har i alla fall arbetsnamnet Kärlek på en gul cykel och är en helt annan typ av bok än Arytmi. Inte samma mörker. Inget sex eller våld. Eller… inget sex och inte så värst mycket våld och eftersom boken är mer feelgood/komedi så är våldet ändå lite mer snubbelskojigt än någonting annat. Men jag känner det i hela kroppen. Det är dags att byta ut tomheten mot ett nytt projekt och det ska bli kul att börja skriva saker från början och att inte bara redigera redan skriven text.

Det här inlägget postades i Fredrik Frängsmyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad gör jag nu?

  1. Pia Widlund skriver:

    Ibland måste man andas. Det kan kännas stressande om man bara kastar sig in i något nytt utan att pusta lite. Gör man det ett tag kan man få så mycket ny energi att det nya arbetet blir både lustfyllt och extra bra!

Kommentera

