Lördagsenkäten: Vad läser du i sommar?

Godmorgon!! Lördag morgon och vackert väder i nästan hela landet verkar det som. Idag svarar debutantbloggarna på frågan: Vad läser du i sommar? Har du några frågor eller boktips så tveka inte att hojta.

ThomasThomas: Hmm. Utgår från att frågan betyder ”under den här sommarens semester”. Jag har inte semester förrän i slutet på sommaren, så jag vet inte riktigt var jag står då – men på läslistan just nu ligger följande:
* Fyra minuter – Johan Ring
* Hälsningar från havets botten – Christina Lindström
* Arytmi – Fredrik Frängsmyr
* 2 st romanmanus (ej namngivna)
* Wolf Hall – Hillary Mantel

(Om någon nu tycker jag är taskig mot Felicia, så är det faktiskt inte så. Kanske imorgon ligger på traven med nyligen lästa böcker)

FeliciaFelicia: Varje sommar får jag ett slags himlastormande sug i magen när jag tänker på all tid jag kommer ha till läsning. Händerna börjar darra av upphetsning inför alla böcker (jag tror) jag ska läsa under semestern. Jag brukar köpa några inbundna och några pocket. I år blev det ”Creative Confidence” av David Kelley, ”Yoga girl” av Rachel Brathen och ”Us” av David Nicholls. Jag har dock så många pockets på listan att jag inte riktigt vet vilka jag ska välja, men de jag är mest sugen på är ”I´ll give you the sun” av Jandy Nelson och ”Plan B” av Jonathan Tropper. En himla tur att jag redan köpt och läst mina debutantkollegors underbara romaner redan, (annars skulle jag få ta ut extra semester för att hinna med).

Ti bloggChristina: Jag tror och hoppas att jag kommer att hinna läsa massor! Bland annat ser jag fram emot att läsa mina debutantkollegors böcker (Felicas har jag redan läst – rekommenderar den verkligen!), Kristina Sandbergs Liv till varje pris – alltså den sista delen i Sandbergs fantastiska triologi, Neil Gaimans Oceanen vid vägens slut, Patrik Lundbergs Onanisterna, Moa Svans Det riktiga landslaget och Margaret Atwoods MaddAddam – det vill säga sista delen i Atwoods genialiska dystopitriologi. (Första delen, Oryx & Crake, är en av de bästa böcker jag någonsin läst.)

10157221_701905456534394_6503728241913565292_nJohan: Jag kommer att ha så mycket skrivande att jobba med i sommar att jag inte vet hur mycket tid som blir över till läsning.
Just nu läser jag igenom mina kära bloggkollegors romaner, och det tänker jag fortsätta med. Det enda utöver dem som helt säkert vet att jag tänker läsa är Clive Barkers ”The Scarlet Gospels”.

FredrikFredrik: Jag har inte läst så mycket alls det sista året så jag har samlat på mig en ganska lång lista av böcker jag vill hinna med. De andra debutantbloggarnas böcker, en bok om ett sommaräventyr jag ska ge feedback på, min morbrors bok Pekingmänniskan som är sjukt nyfiken på, John Greens the fault in our stars (har på nåt sätt lyckats spara hans bästa till sist.) och sen har jag lovat mig själv att spendera massa tid i hängmattan och läsa serietidningar med barnen. Mest gamla Fantomen. 🙂

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

