Ett angenämt problem

bild

Varje sommar innan jag åker upp till landet och pillar mig i naveln i några veckor (läs: kommer på tusen romanidéer, skriver miljoner sidor anteckningar, hundratals romansidor och läser ohemult mycket böcker), så brukar jag gå och köpa fem stycken pockets. Nya, rykande färska, väldoftande pockets som får hålla mig sällskap. Nu börjar det bli dags igen, men i år har jag hela nio på listan (som jag redan skalat ned från tjugonio…), men jag har bara budget för fem, så snälla hjälp mig! Vilka ska jag välja? Har du läst? Kan du rekommendera någon av dem?

Flickvännen1 Borde ha läst för länge sen. Och nu när uppföljaren ”Den vita staden” kommit ut så är det dags att läsa ikapp.

The sun Det här är en av de böcker som hela tiden dyker upp som rekommendation till mig på Goodreads, så det känns som om jag borde lyda målgruppsroboten i datorn och ge den en chans.

Ken Trilogin där man blir serverad fem familjers liv under några decennier. Inte säker på att jag orkar igenom så mycket historia, men jag tänkte kanske göra ett försök.

Etthundra mil Författaren till Livet efter dig skriver om svåra saker på ett underhållande sätt. Jag gillar tonen i hennes språk och den stund av hängiven underhållning det ger.

HägringNyfiken på denna viktiga bok som vann både Sveriges både radios romanpris och Augustpriset.

Gracie Jag är en riktig sucker för historier om djur. Får mig alltid att gråta. På ett bra sätt.

Plan B Åh, om jag kunde skriva som Jonathan Tropper. Jag älskar hans humor och driv i språket. ”Sju djävligt långa dagar” var en höjdare och jag har stora förhoppningar på den här också.

Sommaren Borde ha läst. Har inte läst. Vill läsa.

Himmelstrand Lite spänning i livet måste man ju också ha.

Det här inlägget postades i Felicia Welander och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ett angenämt problem

  1. Christina Lindström skriver:

    Jag är otroligt nyfiken på Hägring 38. Jag tycker att du ska läsa den (och tala om vad du tycker om den)!

  2. Marie skriver:

    Rekommenderar Kjell Westös bok om en del av Finlands komplicerade historia: lågmält berättad, utan överdrivna gester eller konstruerad dramatik.

  3. C.R.M. Nilsson skriver:

    I’ll Give You the Sun var en av de bästa böckerna jag läste förra året, så den kan jag verkligen rekommendera 🙂

Kommentera

