”Vad man icke kan tala om, därom måste man tiga.”

10157221_701905456534394_6503728241913565292_n
Det var Ludwig Wittgenstein som sa det där. Rubriken, alltså. Klok typ på många sätt, gamle Ludwig W. Skänkte bort hela sin förmögenhet, bara en sån sak. Antagligen inte jättekul på fester, dock.

I alla fall – rubriken är passande, för idag ska jag skriva om något jag inte kan berätta om. Det lär därmed sannolikt bli ett kort inlägg.

I måndags kväll var jag på möte hos mitt förlag, i Bonnierhuset på Sveavägen i Stockholm. Det var min förläggare, jag, ett gäng grymma författare, och en massa fantastisk fika och vin.
Vi träffades för att diskutera ett gemensamt projekt, som sannolikt lär bli det coolaste jag gör under det kommande året. Jag är så otroligt peppad inför detta, dels därför att jag vet vilken talang och vilket engagemang som kommer att läggas på det, men också därför att det rör något som ligger mig så otroligt varmt om hjärtat.

Och här kommer kruxet – jag kan inte berätta om det. Inte ett ord kan jag säga. Vi har kommit överens om det gemensamt, att det är bättre för slutresultatet att vi håller tyst om projektet än så länge.

”Så”, kanske den trogne bloggläsaren undrar då, ”varför slösar du bort allas vår tid med att nämna det här?! Har man sagt A, och så vidare…”
Jo – just därför att jag är så peppad! Jag känner en otrolig entusiasm inför det här projektet, och därför bara måste jag berätta det lilla jag kan för er. För jag tror att ni känner igen er, även om de rent praktiska detaljerna kan skilja er åt. Jag är helt övertygad om att även ni känt den där kicken, när idéerna och impulserna bara sköljer över er och saker som ”dåligt självförtroende” eller ”jantelag” bara är tomma ord som viftas bort lika lätt som en dammtuss.

Och okej – EN bild kan jag bjuda på.

Foto 2015-07-06 20 15 21

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Vad man icke kan tala om, därom måste man tiga.”

  1. Skriviver skriver:

    Å, vad härligt! Jag förstår verkligen att du måste berätta – helt rätt även om vi blir sjukt nyfikna 🙂 Har själv ett sådant projekt som kanske blir av snarare nästa år, där jantelag och liknande bara dunstar bort i ingenting och inspirationen lyfter mig i håret, men det är ju förstås också hemligt 😉
    Lycka till med vad det nu är du ska göra, jag håller tummarna för att det blir precis så roligt och coolt som du tänker!

Kommentera

