Lördagsenkät om pågående och kommande projekt

Har du något skrivprojekt på gång just nu och hur ser dina höstplaner ut?

bildFelicia Welander: Ja, det blir en fullspäckad höst! Först håller jag på att avsluta de sista sidorna på mitt andra bokmanus. Det blir en komedi denna gång – en samhällsroman med en twist. Ett par besök hos bokhandlare och bibliotek runt om i landet är också inplanerade – (se gärna min facebook eller instagramsida för datum och detaljer) och i november kommer ”Kanske imorgon” ut på pocket! Och så har vi en riktigt, riktigt spännande nyhet – Debutantbloggen ska ut på turné! Mer om det snart…

FFredrikredrik Frängsmyr: Jag är mitt i nästa projekt som har arbetsnamnet Kärlek på en gul cykel. Jag började på det innan jag fick kontrakt för Arytmi och hade hunnit en bra bit men fick lägga det åt sidan för att ta hand om slutredigeringen och allt annat som har haft med releasen av Arytmi att göra. Planen för hösten är att ta mig ned till bokmässan och att skriva färdigt gul cykel som är en komedi/feelgood/romcom och att dra ut på vägarna på debutantbloggens höstturné.

Ti bloggChristina Lindström: Jag har precis skickat in två nya läsa lätt-manus till Wahlströms. Kajsa Lind har börjat med illustrationerna till Leo och katten som sprang bort, andra boken i serien om Leo,  och jag får äran att följa och påverka processen. Jag har denna vecka fått se och komma med synpunkter även på säljtexter till Jack, min nya ungdomsroman (release i april). Ingrid Flygare har precis börjat med illustrationerna till vår nya läsa lätt-serien om Nils och Maja. I höst vill jag komma igång på allvar med ett nytt ungdomsboksmanus. En del författarföredrag ska jag också hålla. (Gulp.)

10157221_701905456534394_6503728241913565292_nJohan Ring: Jag är i slutfasen på min novell som ska finnas med i antologin ”13 Svarta Sagor Om Superhjältar”, en bok som jag för övrigt tror lär KICK ASS!
Därefter ska jag börja skissa på mitt bidrag till det hemliga novellprojektet som MIX Förlag håller i, på riktigt ett av de mest spännande och roliga projekt jag någonsin varit inblandad i.
Och parallellt med allt detta ska jag på allvar börja skriva på Roman Nummer Två. Det kommer att bli en berättelse om relationer, om familjen, om hur oförmåga att förlåta kan få oss att ruttna sönder inifrån. Och om namnlösa fasor i mörka källare.

ThomasThomas Årnfelt: Jodå, det finns alltid saker på gång… Jag är just nu inne i redigeringsfasen på ett helt nytt manus som jag skrev färdigt första utkastet på under sommaren. Dessutom har jag startat upp ett arbete på en helt fristående ”fortsättning” på Incidenten i Böhmen. Planen är att skriva förstaversionen av den under hösten/vintern. Men först redigering som sagt. Sedan finns det lite andra småprojekt som kanske blir av också, men det är lite för tidigt att säga något om dem.

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

