Signeringsfunderingar

bild

Jag är väldigt kluven till det här med signeringar. Några av dem som jag stått på har varit fantastiskt trevliga, det har kommit mycket folk och jag har fått signera en hel del. På andra har det stundtals varit väldigt tomt framför mitt bord. Och det är i de där stunderna som man känner sig som den mest misslyckade författaren i hela världen. Som om ingen är intresserad av ens böcker och man lika gärna kan gå hem. Men så kommer det någon fram och köper en bok och vips – så är man kung av Kungsan igen!

FullSizeRender

En annan sak jag märkt är att bara det står någon nyfiken framför bordet, så kommer det ofta flera. Som om det är så att bara en är intresserad så kommer det andra. Kanske får man hyra in en vän som står där hela tiden och läser baksidestexten och skrattar högt och nickar hemlighetsfullt…

I alla fall – på lördag är det dags för signering igen. Näsby Parks bokhandel har bjudit in mig att närvara på Näsby Parks-dagen. Något jag ser fram emot – men nu behöver jag din hjälp: vad ska man göra de där stunderna då det är helt tomt vid bordet? Le stort och försöka få ögonkontakt med de som går förbi? Titta lite noncharlant i mobilen? Bläddra i en god bok? Något annat?

Oavsett, om ni är i närheten av Stockholm på lördag, kom gärna förbi och säg hej – så slipper jag sitta där helt ensam…

 

Näsbypark

 

Det här inlägget postades i Debut och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Signeringsfunderingar

  1. Manuskt skriver:

    Ler hungrigt så att det blir ännu läskigare att komma fram är vad jag ägnar mig åt. Och så tänker jag på att de i alla fall har sett boken nu. Exponering är ju alltid bra. Och på att det är väldigt vad länge människor kan uppehålla sig i en bokhandel och ändå bara köpa vykort.

Kommentera

