Bokmässans 1-2-3

bild

Nu är det precis en vecka kvar till årets höjdpunkt, eller det som någon så fint kallade ”Ett Hultsfred för bibliotekarier” – Bokmässan i Göteborg.

Eftersom jag är frilansare och sällan, eller faktiskt aldrig, blir bjuden på firmafester längre så känns Bokmässan extra kul. I år åker jag som vanligt dit med en formgivarvän för att vara på plats alla fyra dagarna. Det här blir fjärde året jag åker dit för att mingla, läsa, förundras, förfäras, skvallra, roas, inspireras, lida (mina fötter) och leka (med ord). Men den här gången finns det en stor skillnad – den här gången finns min med bok i en förlagsmonter (B04:21)!

HÄR KOMMER NÅGRA TIPS OCH REFLEKTIONER FRÅN BOKMÄSSAN I TOPPLISTE-FORM:

Viktigast att packa ned. (Ungefär samma saker som vid en resa till New York eller någon annan stad som rymmer 100 000 invånare i samma kvarter):

  1. Sköna skor
  2. Vattenflaska
  3. Kamera

Bästa stället att få uttrycka sin beundran för sina favoritförfattare:

  1. På plan 2 efter en föreläsning de haft
  2. I förlagets monter
  3. I baren på Park

Här hittar du mig om du vill prata skrivande eller köpa ett signerat ex av ”Kanske imorgon”:

  1. På Instagram och Facebook
  2. I förlagets (Bladh by Bladh) monter B04:21
  3. I baren på Park

Det här ser jag mest fram emot under mässan:

  1. Träffa läsare, signera och bli intervjuad i förlagets monter
  2. Gå på föreläsningar och köpa signerade böcker av några favoritförfattare (Karolina Ramqvist, Sara Lövestam, Jonas Hassen Khemiri.)
  3. Fika med mina debutantkollegor IRL (vi har ännu aldrig setts alla samtidigt – men nu ska det ske!).

Några måsten utanför mässområdet för oss som älskar mat lika mycket som böcker:

  1. En räkmacka i Gothia Tower
  2. En charkbricka på Björns Bar
  3. En middag på favoritrestaurangen Spisa

Saker jag inte får glömma:

  1. Uppdatera ofta på min Instagram 
  2. Skriva inlägg från mässan för torsdagens debutantblogg
  3. Vad det var nu som var nummer 3…

Ska du också på Bokmässan? Hoppas vi ses i Göteborg!

Det här inlägget postades i Bokmässan och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bokmässans 1-2-3

  1. Eva Welander Wersén skriver:

    När du är på bokmässan, köp Birros nya bok till mig.
    //Mamma

Kommentera

