Lördagsenkät: Bokmässespecial

Idag vänder vi på det lite och ställer frågor till er… ”Live” på Bokmässan i Göteborg.

Vi var nämligen lite nyfikna på vad ni gör när ni är på bokmässan, och på om vi kunde hitta någon som faktiskt följde bloggen. Så Thomas och Felicia gav sig och antastade intet ont anande bokmässebesökare…

Frågorna är ungefär:

  1. Känner du till / läser du Debutantbloggen?
  2. Om så, vad tycker du är roligast att läsa om? Alternativt, läser du några andra skrivar-/läsarbloggar eller tidskrifter.
  3. Vad ser du mest fram emot med årets bokmässa?

Som synes av svaren nedan kan man ha många olika mål med bokmässan. Vi hoppas att alla blir lika nöjda. Dessutom hittade vi ju faktiskt några i alla fall som hade koll på oss!

Anna BergAnna Berg

  1. Ja – och har gjort så länge!
  2. Det jag tycker är mest intressant är det där allmänna. Om hur det är att vara debutant. Det som går bortom det skrivtekniska.
  3. Att stå i montern för Vilse förlag och sälja Hannas (red anm: f.d. Debutantbloggare ) böcker!

Annika o MatsAnnika och Mats Andersson

  1. Nej, det gör vi nog inte
  2. Vi följer nog inga bloggar egentligen
  3. Det jag (Annika) letar efter främst är pedagogiska böcker för jobbet (som förskolelärare) och en del skönlitterära böcker för mig själv. Mats letar efter bra Historiska böcker. Vi var på ett jättebra föredrag om gripsholm och vi lyssnade på Ann Lundberg, som också var väldigt bra.

Linnea SLinnea Stevander

  1. Nej det har jag inte – inte förut i alla fall.
  2. Nej, jag följer nog inga vare sig tidskrifter eller bloggande
  3. Jag njuter av att gå runt och hitta både nya böcker av favoritförfattare och nya helt namn att läsa. Har inte varit på några seminarier än, får se vad jag hittar på. Glider mest runt och njuter. Jag har bland annat köpt böcker av Maria Sveland och Roland Paulsen. Och en hel del andra.

Ulrika och MathildaUlrika Forsberg och Mathilda Öhman

  1. Nej
  2. Inget speciellt
  3. Det bästa med mässa är att bara gå runt och klämma och känna på alla böcker. Att hitta nya saker man inte kände till. Att ta in marknaden

RebeckaRebecka Åkebrand

  1. Ja det gör jag. Jag följer den inte regelbundet, men jag känner till den väl.
  2. Att få höra om hur berättelserna har kommit till. Det är så kul att få höra historien bakom.
  3. Det jag framförallt gillar med mässan är att gå runt och hitta en massa nya, spännande, böcker.

HenrikHenrik Höjer

  1. Inte egentligen, nej.
  2. Nej inte något regelbundet.
  3. Jag är här framförallt för att jobba, så egentligen inget speciellt.
Det här inlägget postades i Bokmässan, debutantbloggen, lördagsenkät och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

