Lördagsenkät

Lördagsenkät. Vad innebär framgång (när det gäller ditt författarskap) för dig? Har din egen definitionen av ordet ändrats sedan du debuterade?

Felicia profilFelicia Welander: Oh, lyssnade precis på utmärkta Författarpodden där Agnes Hellström och Frida Skybäck diskuterade kring just det. Om hur definitionen av ”framgång” flyttas hela tiden. För några år sedan var framgång för mig att få bli utgiven. Nu är det att få min andra bok utgiven. Men om jag tänker i stort så är definitionen av framgång – eller den punkt där jag skulle känna att jag hade ”lyckats”: att få en läskrets som tycker om mina böcker. Och att få ynnesten att fortsätta skriva, underhålla och beröra dem.

Ti bloggChristina Lindström:  Ribban höjs hela tiden. Min definition av framgång ligger dock fortfarande i lä i jämförelse med min yngsta sons som vid middagsbordet för några dagar sedan (när vi pratade om årets Nobelpristagare i litteratur) såg lite förvånad ut: ”Men mamma, har inte du fått Nobelpris?” Än har det ju inte skett men vi får se vad som händer när nästa läsa lätt-bok kommer ut.

ThomasThomas Årnfelt: Framgång… När man uppnår ett nytt mål tror jag. Så definitionen har inte ändrats, däremot flyttas ju målen fram. Ett av mina mål just nu är att få ett till manus utgivet. Att ha två böcker. Det skulle vara framgång, just nu.

10157221_701905456534394_6503728241913565292_n Johan Ring: Stoltheten i min äldsta dotters ögon när hon hittade min roman på biblioteket. Det var min dröm om framgång när jag började skriva på den, och den definitionen har inte ändrats.

FredrikFredrik Frängsmyr: Åh, framgång, det måste ju vara att hoppa på tåget eller bussen och se någon som sitter och läser ens bok.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lördagsenkät

  1. MarveW skriver:

    Kloka svar, lätt att känna igen sig i.

Kommentera

