Lördagsenkäten: Vilka var de första ord du lärde dig att skriva?

Foto 2015-09-24 11 29 01 Johan Ring: Jag har tyvärr ingen aning.

Felicia profil Felicia Welander: Förutom de vanliga ”mamma”, ”pappa” och ”jävlar i min låda” så minns jag tydligt hur stolt jag var när jag var 6 år och kunde stava till ”Scooby doo”. Är fortfarande ganska stolt över att jag kan stava till det, faktiskt…

Ti blogg Christina Lindström: Jag har ingen aning men jag skulle tyvärr än idag inte kunna stava rätt till Scooby Doo (utan att googla) om så planetens framtid hängde på det.

Thomas Thomas Årnfelt: ”Cthulhu”. 

Fredrik  Fredrik Frängsmyr: De första ord jag kommer ihåg att jag skrev var när mina föräldrar ville öva skrivning med mej och min tvillingbror i snön när vi var ute och gick på isen. Vi skrev med pinnar i snön och orden vi skrev var snö och sol. Smiley smile
Men jag räknar också sommaren på mitt första jobb när jag lärde mig skriva ordentligt på tangentbord som en vändpunkt. När alla andra var på semester bestämde jag mig för att lära mig skriva snabbt och med rätt fingersättning. Jag gick från några ord i minuten till ungefär en triljon ord i minuten där jag ligger och puttrar nu. Orden jag skrev var för många för att ta med här men ojojoj va fort det gick.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

