Lördagsenkät: Vilken slags skrivande människor är vi?

Godmorgon!! Lördag morgon och vackert härligt höstväder i nästan hela landet verkar det som. Idag svarar debutantbloggarna på frågan:Camilla Jönsson bloggade på debutantbloggen 2013 om olika nyanser av skrivande människor. Vilken av hennes olika typer av skrivande människor passar vi bäst in på?https://debutantbloggen.wordpress.com/…/fem-nyanser-av-skr…/
https://debutantbloggen.wordpress.com/…/annu-fler-nyanser-…/

 

ThomasThomas: Jag tror att ”den naturbegåvade berättaren” passar bäst. Inte kanske just det där med begåvning, utan mer att jag inte alltid har riktigt koll på vad jag gör, utan går rätt mycket på instinkt… Och så lite drömmare…

 

 

FeliciaFelicia: Jag är definitivt Ursäktsmaskinen. Som kan och vill skriva, men som prokrastinerar gärna och ofta. Det är när jag kan utmana den egenskapen och sätta mig ned och få ned ord på pappret (eller datorn) som det faktiskt händer saker. Jag har blivit bättre på att skippa ursäkterna med åren, men har fortfarande lite att jobba på… Men oj, nu hinner jag inte svara på det här längre – jag måste gå och stryka mina strumpor. Hejsan.

Ti bloggChristina: Jag är – hm…vad heter det nu igen?- guldfisken. The guldfisk. Tveklöst!

 

 

10157221_701905456534394_6503728241913565292_nJohan: Jag är ett skolexempel på Ursäktsmaskinen.

 

 

FredrikFredrik: Hmm… Jag är nog en blandning av drömmaren, guldfisken och entusiasten tror jag. Jag har ingen som helst rimlighetskänsla när det gäller hur bra eller hur långt jag kommer nå med det jag skriver för tillfället. Ända tills jag läser det efter några veckor. 🙂 Ett koncentrationsspann som Doris i hitta Nemo, eller hitta Doris som uppföljaren heter. Och sen börjar allt om igen så fort jag börjar skriva något nytt.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördagsenkät: Vilken slags skrivande människor är vi?

  1. MarveW skriver:

    Uppmuntrande ärligt. Skönt att läsa att vi är många som är en blandning av olika nyanser. Tänker att mångfald är en vacker kompott av nyanser.

Kommentera

