Lördagsenkät: Starkaste minne från året som Debutantbloggare?

Lördagsenkät: Vilket är det starkaste minne du tar med dig från året som Debutantbloggare?

Felicia profilFelicia Welander: Åh, alltså – precis som pepparkakor så går det inte att ta bara en. Så här kommer fyra starka minnen från året:
1. Att stå och måla fönster på landet och höra grannen skrika ”Felicia – din bok är på TV4”! Och sedan se Titti Schultz, Martina Montelius och Daniel Sjölin sitta där och diskutera ”Kanske imorgon” i rutan.
2. Att ha fått ynnesten att genom stipendie få sitta i Ingmar Bergmans egna bibliotek, i hans fåtölj på Hammars och skriva på bok nr 2.
3. Att ha hamnat etta på Pockettoppen på Adlibris.
4. Och bäst av allt: Allt pepp av läsarna här på Debutantbloggen. Plus samtalen digitalt och IRL med Johan, Tina, Fredrik, Thomas. Känns som om jag fått vänner för livet.

Ti bloggChristina Lindström: Om jag fokuserar på just bloggen är det starkaste och bästa minnet att få lära känna er medbloggare och att få träffa er live. Jag minns också hur ni tog bort obehagliga kommentarer och stängde av kommentarsfältet åt mig när ett av mina inlägg fick trollen att vakna. (Det var en chock att se att nästan 20 000 unika individer läst inlägget på ca två dygn.)

ThomasThomas Årnfelt: En omöjlig fråga egentligen. Året med bloggen har haft så mycket. Kontakten med bloggläsare, både via kommentarer och med vissa ”på riktigt” vid olika tillfällen. Alla sena ”panikkvällar” när blogginlägg skulle produceras till dagen efter och de glada tillropen från mina kära kollegor här. Vänskapen som har uppstått mellan oss som skriver är något extra. Och så våra liveframträdanden också.

Foto 2015-09-24 11 29 01Johan Ring: Utan tvekan att träffa de andra bloggarna, dessa briljanta kloka människor, under Bokmässan.

 

 

FredrikFredrik Frängsmyr: Mitt starkaste minne är från Bokmässan. Att träffa läsare från bloggen och att känna att jag hänger med en helt gäng från bokbranschen. Och inte vilket gäng som helst. Utan er, finingar. Det var stort.

 

Det här inlägget postades i lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

