Lördagsenkätfråga: Kommer du ta ledigt från skrivandet i jul?

Ti blogg  Christina Lindström: Jag tror att jag måste redigera, men jag längtar annars mer efter att läsa och åka skridskor än att skriva.

Fredrik  Fredrik Frängsmyr: Skriva och läsa är att vara ledig för mig så det blir förhoppningsvis lite mer av båda i jul. Vi kommer inte ha en massa släkt boende hos oss under jul som gör det svårt att skriva utan det är bara att ösa på. En kopp kokhett kaffe, Bing Crosbys julmusik i högtalarna och sen skriver jag. God jul!

Felicia9  Felicia Welander: Ja, jag har något slags mål att verkligen ta ledigt alla ”lov” för att kunna vila upp både hjärnan och tangentfingrarna. Det lustiga är att ju mer jag kopplar av från berättelsen, ju mer knackar den på. Särskilt nu när jag skriver på uppföljaren till ”Kanske imorgon” och nya scener kommer till mig på promenaden, i duschen, i pepparkaksbaket, i drömmarna… Så ja, jag ska  försöka vara ”ledig” och inte ha några inplanerade skrivtimmar, men jag vet att berättelsen kommer följa med även under ledigheten.

Thomas  Thomas Årnfelt: Jag hoppas kunna ta ledigt från att ta ledigt från skrivandet.

 Johan Ring: Jag har knappt skrivit ett ord på flera månader, så jag hoppas väl snarare att julledigheten ska innebära att jag faktiskt får några minuter över till att plita ner några meningar.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

