Några sista ord – och avslöjandet av en hemlighet.

Så är det den sista dagen på 2015. Och även sista dagen som vi: Felicia, Christina, Fredrik, Thomas och Johan – är bloggare här på Debutantbloggen.

Vårt debutant-år är över och det är dags att ta nästa steg. Så vad är då nästa steg? Vad händer nu?

Johan Ring: Novellsamlingen ”13 Svarta Sagor om Superhjältar” släpps under våren, där jag medverkar med en novell. Och så ska jag skriva två skräcknoveller. Utöver det har jag ingen aning.

Fredrik Frängsmyr: Jag är snart färdig med mitt nästa manus (läs januari), en komedi som jag ska försöka sälja in till förlag. Sen har jag ett samarbete på gång där jag ska försöka mig på att skriva en bok tillsammans med en annan författare och så håller jag på med mitt livs första novell. Det är jättespännande och ett helt nytt format för mig. 2016 blir första året då jag tar skrivandet på riktigt allvar. 🙂

Christina Lindström: Jag kommer ut med fyra böcker under 2016, samtliga på Wahlströms förlag. I februari kommer del två i illustratören Kajsa Linds och min lättlästa serie om Leo (Leo och katten som sprang bort) och i mars kommer ungdomsboken Jack (en berättelse om kärlek men egentligen ännu mer om att bli vuxen och om i vilken utsträckning en människa har möjlighet att få börja om och bli sedd med nya ögon). Till sommaren kommer första delen i illustratören Ingrid Flygares och min lättlästa serie om Nils och Maja (Nils & Maja på badhuset) och i september kommer del 3 i serien om Leo (i denna ännu titellösa bok vägrar Leo sluta spela datorspel, ett drama åter igen based on a true story). Runt årsskiftet nästa år kommer en lång barnbok för barn 9-12 år om Hugo Hugosson (en tolvåring som försöker räkna ut hur han förväntas vara i en mellanstadievärld med mycket snäva könsrollsramar)  samt andra delen om Nils och Maja.

Felicia Welander: Jag jobbar på att få klart fortsättningen av ”Kanske imorgon”. Hade egentligen inte alls tänkt skriva en uppföljare, men såg plötsligt framför mig precis hur det går med Eva, Monika, Erik och de andra. Så tydligt och klart. Så jag skriver på den under våren och bollar samtidigt med förlaget så att vi kan få ut den inom en snar framtid. Samtidigt är det mycket annat spännande på gång – bland annat planerar jag och några av mina kollegor här en skrivarkurs i vår.

Thomas Årnfelt: Vad händer nu? Vad är man när man inte är debutant? Jag kommer gå runt och hoppas, desperat, att någon tycker om mitt nya manus som är en Linköpingshistoria i modern tid. Sen ska jag skriva färdigt fortsättningen på ”Incidenten i Böhmen”. Och försöka mig på att översätta Incidenten. Och så har jag en del andra projekt på gång också. Bland annat vill jag fortsätta dela med mig av mina erfarenheter och jobbar, som Felicia skriver, på att ta fram en kurs som ska kunna hjälpa andra att nå fram till sin egen debut.

Och ja just det; hemlisen! Nu kan vi äntligen avslöja ett annat steg:  Vi filar just nu på en varsin novell under temat ”Sånt som bara händer” – i våra respektive genres: skräck, relation, ungdom, fantastik och thriller. De kommer samlas i en antologi och utkomma under våren som ett sätt att avsluta – och fortsätta – på samarbetet som varit här på Debutantbloggen. Hoppas ni vill läsa. (Håll utkik här på bloggen och på våra respektive hemsidor, Facebook och instagram om hur du laddar hem den som e-bok eller köper den i pappersformat.)

Och så är det tillslut dags att säga farväl. Eller kanske ”på återseende”? I morgon presenteras de nya Debutantbloggarna 2016 – missa inte det!

Gott nytt skrivarår och tack för oss!

*bugar och bockar*

2015 års debutantbloggare samlade på bild. Notera hur färgmatchade vi är.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Några sista ord – och avslöjandet av en hemlighet.

  1. Maria skriver:

    Tack så mycket allihop och lycka till med era nya projekt!

Kommentera

