Lördagsenkät: Vad är ditt skrivmål för 2016?

Profilbild

Anna Ahlund: Jag skriver på en queer kärlekshistoria om sökande och finnande, som liksom Du, bara utspelar sig i Uppsala. Jag experimenterar med kontraster mellan drömmar och fall, det skira och det råa. Mitt mål för 2016 är att skriva klart den.

 

 

IMG_8645

 

Ida Tidman: Jag skriver tredje och sista delen i min trilogi just nu. Har en (enligt mig själv) helt hysteriskt bra synopsis, men får prestationsångestrelaterad skrivkramp mest hela tiden. Mitt mål för 2016 är att ta mig i kragen och skriva klart tredje boken, och därefter börja på något helt nytt.

 

 

 

GB_Karl_Modig_1

 

Karl Modig: Mitt mål för 2016 är att skriva klart en fristående uppföljare till min debut och förhoppningsvis komma igång med bok 3. Time will tell.

 

 

 

 

camilla-linde-portrait-350-square

 

Camilla Linde: 2016 hoppas jag blir avslutandets år. Att avsluta arbetet med Snack och se min rymdpirat flyga ut i världen i sitt skramlande rymdskepp. Att få se när han landar. Hur han landar. Jag hoppas även kunna avsluta två andra projekt. Ett ungdomsmanus inom SF/skräck som jag tror mycket på, och ett digitalt sagoprojekt.

 

 

 7D__8786 2 - kopia 

Jannice Eklöf: Eftersom Stella fortsätter att pocka på uppmärksamhet skriver jag vidare på historien om hennes och Magnus liv. Det har visat sig att det blir minst en bok till om dem och jag satsar på att klar med första utkastet till tvåan under året. Sedan hoppas jag också få möjlighet att skriva lite i andra genres, vilket jag tycker är roligt som omväxling. En novell eller två kan jag förhoppningsvis lyckas knåpa ihop.

 

Det här inlägget postades i lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Lördagsenkät: Vad är ditt skrivmål för 2016?

  1. Eva Ludvigsen skriver:

    Anna, Uppsala?! Det blir ju helt fantastiskt bra. Det skrivs alldeles för lite om Uppsala så fler böcker i området mottages tacksamt. Du har en hängiven läsare redan nu. Nu är det bara för dig att skriva klart. 🙂

    • annaahlund skriver:

      JA! Älskar Uppsala, håller med helt! I Du, bara bor huvudpersonerna i Luthagen, älskar gatunamnen. Luthagsesplanaden, Tiundagatan, Kyrkogårdsgatan, Prästgårdsgatan. Och Svartbäcken sen, är inte det ett av de vackraste orden någonsin? Det är som ett skimmer över stan tycker jag, det där gamla som möter det nya som möter rosorna och fåglarna och ån, allt är bara underbart. Jag skriver på! 🙂

      • Eva Ludvigsen skriver:

        Jaaa! Håller helt med! Vad fantastiskt. Det låter precis som om du är en läsare till min Uppsala-roman ”Var det inte värre än så här?”. Vi får göra en Uppsala-signering längre fram. Säg till så fixar jag!

  2. Elina skriver:

    Det ska bli mycket intressant att följa er det kommande året! Lycka till med era mål! 😀

    • Camilla Linde skriver:

      Stort tack Elina! Hoppa gärna in och kommentera om det är något speciellt du vill att vi skriver om. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att vi GÄRNA tar emot input 🙂
      Och det där med målen, jisses, hoppas att jag inte tagit mig vatten över huvudet. Jag är ju lite mer för att starta än att avsluta … Nåväl, time will tell!

Kommentera

