Gästblogg: Förra årets bloggare om årets bloggare.

debutant12063847_10153258632813160_1893655294468655165_n

När jag för ett år sedan blev en av fem författare som fick hedersuppdraget att driva Debutantbloggen under 2015, tänkte jag mig främst att det skulle innebära ett helt år av möjligheter att prata om mig själv och min bok.
Det tog mig väl ungefär en månad att förstå att det inte alls var vad det handlade om.
Och det var inte alls en insikt som slog ner som en illusionskrossande bomb – snarare var det något som växte fram väldigt organiskt och naturligt.
Debutantbloggen är helt enkelt inte en plats där fem författare säljer sig själva och sina böcker. Det är en plats där ett helt community av människor som älskar skrivande möts och diskuterar, peppar, tipsar och snackar.

Så när vi ”gamlingar” stod inför uppgiften att välja ut det nya gänget som skulle driva bloggen under 2016, var det en uppgift som handlade minst lika mycket om känsla som förnuft. Många ansökningar kom in och allihop hade stora förtjänster och kvalitéer. Så för oss gällde det att ta ett kliv tillbaka och försöka se en helhet, se en blogg där det fantastiska samtal som rått under 2015 skulle kunna fortsätta och utvecklas, bli ännu bättre.
De fem författare vi till sist valde ut – Anna, Karl, Camilla, Ida och Jannice – är samtliga författare med stora hjärtan, grym formuleringsförmåga, och en syn på skrivande och skapande som känns väldigt inkluderande. Kombinationen av dessa egenskaper är vad som gör dessa fem till de bästa möjliga personer vi kunde lämna över denna blogg, som kommit att betyda så mycket för oss, till.

Så, från det gamla gänget till det nya, ett varmt och hjärtligt Lycka Till! Ni kommer att göra ett alldeles strålande jobb, och vi ser alla fram emot att följa er resa och ert arbete under det här året.
2016 won´t even know what hit it!

/ Debutantbloggen 2015 (via Johan Ring).

PS: Jag (Johan) bara måste ju få skicka ut en extra shoutout till Camilla, som tar över ”min” dag (onsdagen). Det är ett tufft jobb att vara mittenbarn, men du lär fullständigt briljera! Kör hårt!

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gästblogg: Förra årets bloggare om årets bloggare.

  1. Camilla Linde skriver:

    Kan bara hålla med – stort tack för de fina orden! Och jag ska baske mig försöka att hålla onsdags-fanan högt. Även om jag nu råkar vara lillasyskon själv 😉

  2. annaahlund skriver:

    Till er i gamla gänget: TACK! Och vilka fina ord, det känns väldigt peppigt och kul detta! 🙂

Kommentera

