Lördagsfrågan: Hur förbereder ni er för era debuter?

Vi har fått in många spännande frågor från er läsare, och vi kommer svara på dem alla. Ni får gärna fortsätta ställa frågor till oss i kommentarsfältet!

IMG_8645

 

Ida Tidman: Eftersom jag inte ska debutera förrän i augusti är det inte så mycket förberedelser just nu. Framöver kommer jag och förlaget fokusera på att nå ut med information om min debut. Jag har redan tryckt upp visitkort som jag fräckt delar ut till alla som frågar!

 

 

 

Profilbild

Anna Ahlund: I veckan var jag med på Rabén & Sjögrens säljkonferens för sommarens böcker för att berätta om Du, bara (jag tänkte berätta mer om det på måndag). Vi har också ett lanseringsmöte på förlaget inbokat, då vi ska prata om hur de jobbar och vad jag har för idéer runt lanseringen. I övrigt har jag börjat googla mig själv varje dag, vilket är totalt meningslöst eftersom det fortfarande är fyra månader kvar tills boken kommer ut.

 

GB_Karl_Modig_1Karl Modig: Växlar mellan ångest och glädjerus. För mig är det nästan två månader kvar till debuten. Har skapat en facebook-sida, ska prata inför bibliotekarier och bokar in (hemliga) grejer till framöver. Försöker mestadels att smälta faktumet att främlingar kommer kunna läsa min bebis.

 

 

 

 

 

camilla-linde-portrait-350-squareCamilla Linde: Just nu sitter jag och illustratören (aka min partner) och har … ehrm … livliga kreativa diskussioner om hur omslaget ska se ut. Det ska vara klart i dagarna för att sedan användas för marknadsföring m.m.
Just det sistnämnda upptar mycket tankeverksamhet. Mycket ansvar kommer hamna på mig för att få ut den lille rymdpiraten i världen och jag funderar för fullt på vilka vägar som är bäst för honom att ta.
Och, icke att förglömma så förbereder jag mig genom att med jämna mellanrum överväldigas av känslan som låter ungefär såhär i mitt huvud: ”Hjäääääälp! Vad har jag gett mig in på!”

 

7D__8786 2 - kopia

 

Jannice Eklöf: Jag har inte förberett just nånting än och räknar med att snart drabbas av panik för den sakens skull. Men visst känns det att det börjar närma sig, jag har blivit intervjuad för lokaltidningen och även fått förfrågan om att göra nånting tillsammans med den lokala teaterföreningen i samband med releasen. Jättekul! Det börjar dra ihop sig och jag ser fram emot att börja fila på lite idéer inför den stora dagen.

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

