Vad ska jag göra nu?

GB_Karl_Modig_2

Ni som läste förra veckans inlägg vet om att min bok nu är skickad till tryck. Vilket betyder att den är klar. Avslutad. Fullbordad. Finito.
Då kommer frågan: Vad ska jag göra nu?

Kolla på netflix? Nej, det får vänta till senare.
Gå och lägga mig? Senare det med, klockan är ju bara nio.
Skriva blogginlägg kanske? Jo, det kan jag nog göra.

För jag vill ju skriva. Det är nästan som en urkraft. Ett driv inom mig som säger åt mig att skriva. Men det blir nog lite enformigt att bara skriva blogginlägg om dagarna. Och särskilt när jag bara ska lägga upp ett inlägg i veckan. Så någonting annat får jag skriva.

”SEXNOVELLER!” skriker någon i bakgrunden.
Det är… faktiskt inte en dålig idé. Inte för att jag håller på och skriver sexnoveller, men det är bra att öva sig på. Att skriva sex (tycker jag) är bland det svåraste man kan göra. För precis som med allting annat kommer man att vara dålig på det innan man övat på det.

Så det skulle jag kunna göra. Efter en snabb googling hittar jag en hemsida för sexnoveller, månadens mest lästa har lästs nästan 80 tusen gånger. Galet. Men jag känner mig inte helt redo för den världen. Så vad ska jag göra istället?

”En uppföljare!” skriker den där jobbiga människan i bakgrunden.
Ja du, det låter ju bra. En fortsättning på min debutroman. En ny historia med nya svårigheter för mina hjältar. Hmm, det skulle kunna funka. Men hur gör man det? Först måste jag nog göra research. Kolla på andra uppföljare. Se vad de har gjort rätt.

Ja, så det blev ändå netflix i slutändan. Inte helt fel det heller.

 

Har ni några tips på roliga skrivövningar? Vad tycker ni att en uppföljare ska innehålla?

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

