Nu är den här.

GB_Karl_Modig_2

Ber på förhand om ursäkt för förvirrat inlägg för jag befinner mig i ett förvirrat tillstånd.

Den ligger på skrivbordet när jag skriver det här.

Den är här nu. I fysisk form. Den har fötts borta på ett tryckeri i Danmark, sen har den fraktats till förlagets kontor och nu har jag den i min hand.

Jag har försökt förbereda mig för det här sen jag skrev på kontraktet för nästan ett år sen. Men det räckte tydligen inte. Det är så konstigt att hålla i boken. Det här är jag gjort. De här orden har jag skrivit. Och nu är de tryckta på sidor i en riktig bok. En bok med ett omslag och baksidestext och fint typsnitt. Herregud.bok

Försökte smälta det genom att sätta mig och läsa igenom boken. Det blev inte bättre. Fortfarande lika osannolikt, lika galet. Men gud så fett det är.

Det är slutet på en resa som jag varit på i ungefär två år men som samtidigt hållit på nästan hela mitt liv. Alla ord man skrivit, alla meningar som skapats. Allting som man redigerat om och om och om och om igen. Nu är den här.
Är jag klar nu? Kan jag lägga mig ned och sova i tretusen veckor nu?

Och samtidigt är det bara början på en ny resa.

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nu är den här.

  1. Vad fin den är. Jag får en härlig känsla av serietidningarnas hjältegenre 🙂

  2. annaahlund skriver:

    Åååååh, grattis!!!!! Vad spännande!! 🙂 Vilken känsla att få läsa den ”på riktigt”! Underbart!

  3. annisvensson skriver:

    Grattis Karl! Förstår att det måste vara en härlig känsla 🙂

Kommentera

