Det blir nog en releasefest ändå

7D__8786 2 Idag har mina båda personligheter (som jag skrev om förra veckan) strålat samman och dragit upp inledande riktlinjer för releasefesten. Samarbetet fungerade finfint; P2 gjorde en insats och fastställde, tillsammans med en vän som ska hjälpa till, plats, dag och tid medan P1 hyperventilerade lätt och tyckte allting var meningslöst för att tiden är för knapp.
Det är den såklart inte, inte nu när det är på gång. Det kommer med största sannolikhet bli en releasefest i mitten av vårt avlånga land och alla som vill komma är hjärtligt välkomna till Alby skola lördagen den 23:e april klockan 18.00.
Anmälan senast den 10:e april. =)

Så, lokalen är bokad och evenemanget skapat på Facebook. Förtäringen kan inte bestämmas innan vi vet hur många som kommer, även om jag förvarnat en superb bagare till vän att jag vill att hon gör en tårta. Vad är en fest utan tårta, liksom?
Men mer då? Vad måste jag tänka på, vad får jag absolut inte glömma? Jag tar mer än gärna emot tips. Det var längesen jag ordnade en fest vars tema inte var Doctor McStuffin eller där valet av tilltugg stått mellan marängswiss och chokladpuddingstårta, vars bottnar lidit drunkning-genom-saft-döden efter fåfänga försök att göra dem saftiga eftersom själva beredningen inletts alltför sent.

Risken finns nog att mina gäster kommer mötas av färgglada ballonger, fiskdamm och chokladbollar. Människan är trots allt ett vanedjur och är barnkalas det enda man har någorlunda rutin på att ordna kanske det blir ett barnkalas även av den förmodat vuxna releasefesten.
Och apropå barn, var gör vi av ungarna? Alla jag känner mig någorlunda trygg att lämna över mina skatter till vill jag ju ha med på festen. Fast tänk om de betrodda barnvakterna ändå inte vill komma? Tänk om INGEN vill komma? Eller ännu värre, att folk kommer och har tråkigt. Det kanske kommer tio pers som tränger ihop sig i ett hörn och tillbringar kvällen med att till varje pris undkomma att köpa boken. Tänk om folk tror att de MÅSTE köpa boken bara för att jag kommer att sälja och signera den på plats?

Frågorna hopar sig i oroliga högar. Tänker P1 bekymrat.
Det ordnar sig, huvudsaken är att det BLIR en fest. Det kommer bli bra i vilket fall som helst.
P2 rycker på axlarna och ser fram emot den 23:e april.

Fortsättning kommer att följa.

 

Det här inlägget postades i Debut, Genom paradiset på en spikmatta, Jannice Eklöf, Releasefest. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det blir nog en releasefest ändå

  1. Jessica skriver:

    Men du, bagaren är också en P1:a! Åtminstone när hon får såna här hedersuppdrag 😊

    • Jannice skriver:

      Bagaren kommer att göra ett storstilat jobb, det är kanske det enda jag inte oroar mig över… =)

Kommentera

