Veckans enkätfråga: Vilket är ditt bästa skrivarställe?

7D__8786 2 - kopia
Jannice: Det måste vara vid köksbordet på sommarstället Öhn. Ergonomiskt helt vidrigt förstås, men när man sitter där har man sjön nedanför och jag älskar att sitta där och skriva. En stor del av Genom paradiset på en spikmatta skrevs just där och jag längtar vansinnigt mycket efter våren och utsikten över sjön vid köksbordet i det röda huset på Öhn.

 

 

 

Bordet 2

Anna: Jag är också en köksbordsperson. I stort sett allt jag skriver kommer till här. Vårt kök är gult och glatt och har ekgolv, vilket jag älskar. Ljuset och värmen i färgerna funkar väldigt bra för min skaparhjärna. Det känns som om det är vår här året runt. För en vintertröttis som mig är det underbart. Dessutom är det nära till vattenkokaren och finns obegränsat med te.

 

 

IMG_8645Ida Tidman: Jag har en väldigt trevlig och genomtänkt skrivarhörna i vardagsrummet med en sekretär som är lika gammal som sägnerna jag skriver om, och har skrymslen och vrår för alla små prylar jag kan tänkas behöva. Dessutom komplett med utsikt över skogen utanför fönstret. Om jag använder den? Nej, nästan aldrig. Jag brukar hamna i soffan istället, med fötterna på bordet och datorn i knät.

 

 

 

 

GB_Karl_Modig_1

Karl: Jag sitter, tråkigt nog, säkert 99% av all min skrivtid framför datorn i mitt sovrum. Jag älskar att sitta ute på balkongen när det är soligt och varmt, men det blir väldigt lätt alldeles för varmt. Min drömplats skulle däremot vara ett mysigt fik där man kan sätta sig i ett soffhörn och dricka en kopp te, fast jag har inte testat det än. Kanske ett mål för 2016, att hitta en favoritplats för att skriva?

 

 

 

 

camilla-linde-portrait-350-squareCamilla: Jag skriver mest på kvällar/nätter, helt enkelt för att det är då jag har tid att göra det. Mitt bästa ställe är då på baksidan av vårt hus. Baksidan vätter mot fält och skog, och under ljumma sommarnätter kommer det en sådan fantastisk doft därifrån. Doften av solvarm råg som svalkas av natten. Den lukten är oslagbar, och triggar alltid igång mitt skrivande lite extra.
Plus att det inte finns några lampor. Det är någonting med att sitta med datorn i totalt mörker och skriva som jag tycker väldigt mycket om.

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Veckans enkätfråga: Vilket är ditt bästa skrivarställe?

  1. Nina skriver:

    Åh, längtar tills jag kan sitta på altanen och skriva i sommar! Bäst tid är på förmiddagen innan solen börjat ligga på. Tills dess hänger jag i soffan, i köket och i skrivrummet…

    • Jannice skriver:

      Ja, allting görs bättre på sommaren och snart, snart är vi där. =)
      Men ett skrivrum lät ju inte så illa det heller… =)

Kommentera

