Förvirrade releasetankar

GB_Karl_Modig_2

Imorgon är det dags för bokrelease. Jag är den första av oss på Debutantbloggen (tror jag?). Sen, en vecka senare, är det dags för boken att börja säljas i butik och på internet.
Och jag är så nervös.

Efter två år är det dags att lämna iväg sig boken, ens käraste hemligheter, till allmänheten. Vem som helst kommer kunna läsa min bok och ha en åsikt. Älska den, hata den, vad som helst. Den tanken är väldigt läskig men också extremt spännande. Det är kanske det läskiga som gör det spännande.

För boken är bara min till hälften. Alla ord, meningar, stycken, miljöbeskrivningar, karaktärer, superhjältar är mina, men bara halvvägs. Den andra halvan är läsarens. Mina ord kommer skapa en bild i läsarens huvud, positiva eller negativa. Främlingar som aldrig har träffat mig kommer att läsa mitt hjärteprojekt och ha en åsikt.

Herregud.

Och även de som känner mig kommer att läsa boken och få en åsikt. Kommer de gilla den? Kommer de ljuga om de inte tycker om boken?

Det är många tankar som flyger genom mitt huvud just nu och snart, oj så snart, är det dags. Jag undrar om det är början på något nytt, eller om det är fortsättningen på något annat.

 

Men nu ska jag försöka släppa de jobbiga tankarna och fokusera på det roliga. Imorgon är det ju releaseparty!

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förvirrade releasetankar

  1. H skriver:

    Så kul! 😀 Såg din bok i sf-bokhandelns katalog 😀

  2. Pia Widlund skriver:

    Visst är det tufft att dela med sig av sina egna hemligheter i en bok. Det är som att blotta sig själv helt och hållet. Men jag tror det går bra för dig! Lycka till!

Kommentera

