Lördagsenkät: Vad skriver du just nu?

GB_Karl_Modig_1Karl: Just nu jobbar jag med avslutningen på mitt sidoprojekt. Det är den absolut sista scenen och jag tycker att den blir bra, men känner mig också osäker på om den är ett bra avslut på historien. Skillnad på bra scen och bra avslut. Tror jag ska be någon vän att läsa och ge synpunkter.

 

 

 

 

IMG_8645Ida: Jag skriver ju sista delen i min trilogi. Just nu är jag ungefär i mitten. Saker och ting har krånglat till sig rejält för mina karaktärer. En av dem befinner sig i en obehaglig situation. En av dem lever i förnekelse. Några ska snart ut på en resa. Ingen vet vad de snart kommer förlora.

 

 

 

 

camilla-linde-portrait-350-squareCamilla: Just nu skrivs det väldigt lite nytt, men redigeras desto mer. Jag är nergrottad till armbågarna i ett ungdomsmanus (SF/skräck) och är ungefär i fasen att jag ena dagen känner att allt är skit och jag måste skriva om det, till att nästa dag tycka att det mycket väl kan vara det bästa jag skrivit.
Vi får se vilken känsla som vinner till slut.

 

7D__8786 2 - kopia Jannice: Jag skriver på en fortsättning om Stella och de i hennes krets. Har inte kommit så långt än, några scener är skrivna men sedan är det många funderingar kring hur och vad jag ska skriva. Jag tror dock att jag har bestämt en strategi och den kommer att innebära ett litet annorlunda grepp mot för första boken, vilket känns väldigt spännande. Jag längtar efter att komma igång på allvar.

 

 

Profilbild

 

Anna: Mina karaktärer går andra året i gymnasiet på estetlinjen och håller på med individuella projektarbeten. En av mina karaktärer har som projekt att göra storslagna estetfester i bildsalen, så just nu skriver jag ösiga miljöbeskrivningar, varvat med kärlekstrubbel för min huvudperson som verkligen trasslat till det för sig.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

