Lördagsenkät: Vilken litterär figur drömmer du om att vara?

camilla-linde-portrait-350-squareCamilla: För mig finns det bara ett tänkbart svar på den frågan, och det är Katniss Everdeen (från Hunger Games). Maken till kick ass karaktär får en leta länge och väl efter. Plus att jag älskar att hon är sådär avig och sur böckerna igenom. Hon får liksom vara sig själv utan att behöva genomgå en förändring för att pleasa läsaren.
Och hon skjuter pilbåge. Nuff said.

 

 

Profilbild

Anna: Jag har nog alltid identifierat mig med Lilla Tiger i Lilla Björn och Lilla Tiger. De verkar ha det så fint, plockar svamp och sitter i soffan och hänger hemma och sånt. Annars vore det kul att vara Dumbledore i Harry Potter, han verkar också ha det så himla trevligt mellan alla krig med ondskan och det där. Jag vill också gå runt i fotsida sammetssärkar i korridorerna i en magiskola och humma för mig själv och äta karameller. Underbart liv.

 

IMG_8645Ida: Jag skulle kunna tänka mig att vara Ronja Rövardotter. Leva ett primitivt liv i den djupa urskogen och gå på äventyr bland väsen och knytt varje dag. Ibland önskar jag att jag själv hade en björngrotta att flytta ut i om somrarna!

 

 

 

 

 

GB_Karl_Modig_1Karl: Tänk att få vara en elev på Hogwarts. Vore inte det helt underbart? Det är nog det jag skulle vilja vara. Men sen vet jag inte vilken elev jag skulle vilja vara. Vilket elevhem vill jag tillhöra? Gryffindor blir nog det uppenbara svaret. Neville Longbottom kanske?

Om Camilla Linde

Skriver skräck och SF, gärna för barn och ungdom, och nördar loss på Joss Whedon.
Det här inlägget postades i lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

