Jag tar timeout

7D__8786 2Det här blir mitt sista inlägg här på Debutantbloggen, åtminstone för en tid. Imorgon kommer Charlotte Cederlund att svara på lördagsenkäten tillsammans med Karl, Anna, Ida och Camilla, och från och med nästa vecka blir det hon som står för fredagsinläggen. Jag skulle verkligen önska att jag kunde fortsätta här, men hur fantastiskt det än är att ge ut sin första bok och hur mycket jag än hade velat få njuta av mitt år som debutant har det nu visat sig att det inte var vad som stod i stjärnorna för min del. Andra saker har kommit i vägen. Viktiga saker, förhoppningsvis det viktigaste jag nånsin kommer att tvingas göra.

Nu ska jag inte tala i gåtor, för det är inte hemligt och ingen ska behöva spekulera i varför jag varit tvungen att ta det här beslutet.
Min yngsta dotter Juva, endast fem år gammal, har diagnosticerats med leukemi.
Vi är sedan en vecka tillbaka inlagda på Barn 3, NUS i Umeå, där vi har tagit de första stegen mot hennes tillfrisknande.
Veckan som gått har varit fruktansvärd, den värsta i mitt liv, trots att jag upplevt en hel del hemskheter redan innan, men nu har åtminstone lite av den svåraste ångesten släppt i och med att vi fått veta att den leukemi vårt lilla hjärta drabbats av är den vanligaste bland barn och framför allt att prognosen är god. Vi befinner oss också på helt rätt ställe, där vården är förstklassig och personalen ingenting annat än superhjältar.

Därmed inte sagt att det blir en lätt resa, behandlingen är fruktansvärt tuff och tar lång tid och allt mitt fokus måste nu ligga på att ta hand om det dyrbaraste jag har. Förhoppningsvis kan jag återkomma hit till Debutantbloggen lite längre fram, men om så inte skulle vara fallet vill jag passa på att tacka för alla fina kommentarer jag fått under den här tiden.
Det har varit ett sant nöje.
Med de orden lämnar jag er nu för att dräpa Cancer-Draken tillsammans med min egna lilla superhjälte.

Juva (3)

Det här inlägget postades i Debut, Jannice Eklöf. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Jag tar timeout

  1. Jättetråkigt att höra om din dotter, Jannice. Jag tänker på er och hoppas att allt går bra. Heja heja!
    /Liv

  2. Camilla Linde skriver:

    Ni kommer beväpnade med kärlek och dräparkrafter. Det här fixar ni ❤ Kramar ❤

  3. annahelgesson skriver:

    Starkt att berätta. Jag har två ”erfarenheter” av barnleukemi och de båda barnen är hur friska och pigga som helst idag. God prognos!
    Stor kram och lycka till med er kamp. ❤

  4. annisvensson skriver:

    Å Jannice. Jag blir så berörd och mållös, eftersom jag mött den där Cancer-draken på nära håll flera gånger de senaste åren. Flera vänner och ett barn. Men det har gått bra. Till slut. Jag håller en tumme för er och hoppas få läsa mer av dig så småningom. Men nu har du annat att fokusera på. Må Cancer-draken dräpas för all framtid. Styrka till dig och din familj.

    • Jannice skriver:

      Stort tack! Min tidigare cancer-erfarenhet är inte positiv eftersom jag förlorade min mamma i det, men jag försöker tänka att det här är helt annorlunda och kommer sluta på helt motsatt sätt. Vi SKA dräpa draken!

  5. Simona skriver:

    Vilken mardröm, håller alla tummar och tår för er.

  6. Annelie C skriver:

    Tänker på er. Skickar massor av strykekramar till er och hoppas att ni dräper draken snabbt så Juva blir frisk å ni får komma hem❤️❤️

  7. Manuskt skriver:

    Usch att människor ska behöva råka ut för detta, och barn till råga på allt. Tankar och styrka till er och dottern. Så skönt att ni har superhjältar till er hjälp mot draken. Kram.

    • Jannice skriver:

      Ja, det är en tröst. Det och allt stöd från folk runtomkring, både kända och okända. Det gör massor. Kram!

  8. Emmelie skriver:

    All styrka till dig och din familj, ser fram emot dina inlägg när du är tillbaka och ni har besegrat cancer-draken.

  9. Otroligt tråkigt. Med hopp om god utgång önskar jag er ork och styrka och ber för er.

  10. charlottecederlund skriver:

    Så tråkigt att ni drabbats av detta! Jag hoppas att er saga får ett precis så lyckligt slut som sagor ska ha!

  11. annaahlund skriver:

    Stor kram till dig, Jannice, tänker på er ❤

  12. Katarina skriver:

    Men fy, vilken mardröm! Vilka kliv livet kan ta när man minst anar det. Skönt att höra att hon har den varianten, känner flera barn som haft den och alla är idag fullt återställda. Men det är ändå en pärs dom ingen femåring borde gå igenom, då ska man ha skrubbsår på benen, längta efter sommaren och lära sig cykla. Fuck cancer!

    • Jannice skriver:

      Ja, det är så skönt att höra om andra barn som klarat sig ur det här helvetet. Vägen blir lång och svår men det finns bara ett tänkbar slut… Tack för din kommentar! ❤

  13. kuggekugge skriver:

    Mycket styrka, hoppas din dotter lyckas dräpa Cancer-Draken. Och hoppas du kan återkomma senare. Tack för dina inlägg hittills!

  14. Hannibal skriver:

    ”Lycka till!” var det första jag ville skriva, och sen när jag tänkte på det så var det det sista jag ville skriva. Jag har varit en sporadisk läsare av debutantbloggen, och har uppskattat dina inlägg. Jag hoppas det blir fler av dem, på ett eller annat sätt, och jag hoppas på att läsa din roman så småningom när jag avverkat en del av de olästa böckerna i min hylla.

    Men mest hoppas jag att ni får soliga dagar i Umeå, de bästa doktorerna, och den godaste kuckelimuckmedicinen som står att finna. Lycka till! Fast utan det där elementet av tur.

Kommentera

