Releasefesten för Du, bara

Wow, vilken vecka! Jag är helt slut. Här kommer en rapport från releasefesten för Du, bara, som blev en helt magisk kväll på alla sätt. Alla de underbara bilderna är tagna av Andreas Johansson.

Kvällen började med att Annorna, min förläggare Alle och min redaktör Olivia hjälpte mig att fixa i ordning lokalen. Norstedtshuset har en jättefin lokal vi var i, och vi pyntade den med blommor och papperstranor.

 

På väggarna satte vi upp utdrag ur boken, det blev väldigt fint tycker jag. Dels är det trevligt när det finns saker att göra lite här och där, dels var det kul att bjuda på smakprov ur boken. Jag byggde även ett fort av böckerna på signeringsbordet.

 

 

Vi började kvällen med att min förläggare Alle höll ett fint tal om boken. Sen pratade jag och läste utdrag högt, och sen var det quiz. Vi använde kahoot, en nätbaserad frågesportssida där quizmakaren styr frågesporten som visas på projektorduk, och quizdeltagarna klickar i sina svar på mobiler eller ipads. Jag kan verkligen tipsa om det, det är smidigt och snabbt och kul. Ett genidrag var att lagen fick extrapoäng om lagdeltagarna inte kände varandra sen tidigare och om det var mer än tio år mellan dem i ålder. Detta var en bra isbrytare, och jag tycker att stämningen blev jättefin när alla pratade med folk de inte kände.

Release 18

Efter det blev det signering, kön ringlade sig lång, lång. Jag blev helt varm varje gång någon köpte min bok.

 

Release 20

Och att få signera sin egen bok. Wow.

 

Release 37

Det var också väldigt fint att få se bokens gudmödrar öppna den för första gången och läsa dedikationen på riktigt.

Det kom jättemycket folk i olika åldrar, så kul! Jag hade skrivit ”klädkod: färgglatt” på inbjudan, det blev väldigt somrigt och fint. Vi bjöd på chokladmuffins med glasyr och flädersaft, och popcorn och M&M’s blandat (som de äter i boken). Vi färgkodade allt i turkost/blått/grönt för att matcha boken, och det blev verkligen fint!

Jag är fortfarande lite vimmelkantig trots att det gått några dagar nu. Det var en sån fantastisk upplevelse att få fira min bok med så många människor jag tycker om på samma ställe. Jag fick så många kramar! Och blommor! Och fina kort, choklad och små omtänksamma presenter. Det kändes magiskt att få fira att boken finns på riktigt nu, med alla som varit med i processen. Att få fira att det blev en bok. Och att det här bara är början.

 

Anna fest

Hälsningar från en trött och lycklig debutant.

 

Det här inlägget postades i Anna Ahlund, Debut, Du, bara, Releasefest. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Releasefesten för Du, bara

  1. Skriviver skriver:

    Wow, vilka härliga bilder! Vilken fest det måste ha varit. Jag älskar hur ni färgkombinerat, så himla fint. Och grymt bra med papperstranorna, jag önskar att jag skulle komma på någon lika bra detalj från mitt manus att använda som inredning på min (eventuella) framtida releasefest.
    ENORMT stort grattis!

  2. ordetarditt skriver:

    Åh va fint!!!

  3. Pia Widlund skriver:

    Jättegrattis till dig!!

  4. Härligt! Stort grattis! 🙂

  5. Det var fantastiskt att få dela dagen med dig! Och en perfekt släppfest där alla fick en känsla för boken och fick sommar-mingla. Och quizet var superroligt fast det gick så dåligt för mitt lag. 🙂

    • annaahlund skriver:

      Så väldigt fint att ha dig där ❤ Det känns ju lite extra hedrande när någon reser över halva landet för att vara fairy godmother på fest! Tycker också att det blev himla bra! ❤ ❤ ❤

  6. Emmelie skriver:

    Vad fint ni hade gjort och klänningen matchade verkligen perfekt 🙂 Ser fram emot att läsa boken!

    • annaahlund skriver:

      Tack! 🙂 Det blev jättefint verkligen, roligt att pyssla med sånt där. Och vad roligt att du ser fram emot att läsa boken, kul att höra! ❤

  7. kuggekugge skriver:

    Åh så härligt! Verkar ha varit en pangfest. Ser fram emot att läsa boken! 🙂

    • annaahlund skriver:

      Det var jätteroligt verkligen, kul att få fira att det blev en bok! 🙂 Vad roligt att höra att du ser fram emot att läsa, tack! ❤

Kommentera

