Min första författarpanel!

GB_Karl_Modig_1I helgen var jag på mitt livs första författarpanel!!! Lite galen känsla att skriva den meningen. Så här tänkte jag skriva lite om hur det var, vad jag gjorde och sånt.

Författarpanelen var på en mässa som heter Multicon. För er som inte är insatta i nörd-livet kan man säga att det påminner lite om båtmässan fast att det istället är inriktad på nördigheter. Så här skriver Multicon själva om eventet:

”MultiCon är ett multifandom-konvent som fokuserar på flera olika fandoms, som Harry Potter, Hungerspelen, Doctor Who, Sherlock, Youtube, Supernatural och Disney! Konventet har arrangerats tre gånger tidigare och vi ser nu fram emot att få klä oss i vår bästa cosplay, skratta åt den bästa fanfic:en och dansa till de nördigaste låtarna även sommaren 2016! ”

 

Så dit hade jag blivit bjuden för att tillsammans med Charlotte (som ju också skriver på Debutantbloggen), Christine Lundgren (som debuterade med Jag lever, tror jag i mars. Jättebra bok!!) och A.J. Navjord (som håller på och skriver De Levandes Bok. Supercoolt projekt, klicka in och kolla!) prata om böcker och att skriva. Oj vilken lång mening.
Det kändes inte så farligt, men morgonen innan författarpanelen så vaknade jag och var faktiskt rätt så nervös. Men det gick riktigt bra!
Namnlös.png

Christine var den som höll i själva samtalet och ställde frågor som vi alla sen svarade på. Det roligaste var nog att vi alla hade olika svar på frågorna så vi kunde diskutera varför vi föredrog något över det andra. Första halvan av panelen pratade vi om våra skrivprocesser och andra halvan handlade om bokbranschen och hur man kan bli utgiven / ge ut själv. Superkul! Och publiken ställde så bra frågor!

 

Efter det hade vi försäljning av våra böcker i en annan sal. Jag lyckades faktiskt sälja alla (10!) böcker som jag hade med mig. Det var första gången som jag träffade främlingar som ville köpa min bok. Väldigt surrealistiskt men kul!

Så, nu när jag varit med i en författarpanel får jag väl kalla mig författare på riktigt?

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Min första författarpanel!

  1. Ping: Ett kliv ut ur skrivarensamheten | Debutantbloggen

Kommentera

