What’s up?

IMG_8645Jaha, då har det blivit dags att ta en titt på vad som pågår i mitt författarliv just nu egentligen.

Manuset

Självklart håller vi på med manuset. Det trillade in i min mailbox fullt med rödpenna, fast det var ju ingen riktig rödpenna egentligen eftersom allt var digitalt. Hur som helst fanns det en hel del förslag på ändringar, stora som små, och jag tyckte faktiskt att det var kul. Så länge kritik är konstruktiv och utvecklande suger jag glupskt i mig den. Och det är en kick att se hur manuset blir bättre och bättre för varje ändring man gör. Att någon ser på ens verk med helt nya ögon, och kommer med påpekanden man inte reflekterat så mycket över innan, men som lyfter hela grejen. Nu är vi hur som helst på slutspurten. I skrivande stund är det min förläggares tur att ha manuset och jag sitter spänt och väntar på att allt ska bli klart för att skicka hela högen till tryckeriet.

Event

Det börjar också märkas på andra sätt att författarlivet snart blir något som pågår även utanför min fantasi. Bokmässan har varit inbokad i kalendern sedan länge, men nu har jag också bokat boende och börjat planera lite för hur jag ska lägga upp de dagar jag ska vara där. Kom dit och hälsa!

Sedan blir det väl dags att styra upp någon form av releasefest. Däromkring har mina tankar varierat. Det står i alla fall klart att det inte blir något superpartaj, utan mer en trevlig kväll i goda vänners lag. Kan hända att jag slår till på en hyrd lokal och bjuder in till öppet hus och tårta, men mer dramatiskt än så blir det inte. Jag har till och med tänkt den där förbjudna tanken, att måste man verkligen ha en releasefest? Men sedan har jag vaknat ur min sinnesförvirring och bestämt att det måste man. Jag i alla fall. Det första boksläppet är värt att fira!

Jag har blivit inbokad till mitt första författarbesök, vilket kommer äga rum i oktober. Det ska faktiskt bara bli kul. Jag är helt med på att det innebär att tala inför publik och sådant, men det har jag aldrig haft några problem med. Jag ska bara komma på vad tusan jag ska snacka om, men det löser sig nog.

Försäljning

Jag finns. Jag finns numera på Adlibris! (Och på många fler sidor, men det är på Adlibris jag själv hänger så vi fokuserar på det.) Ni skulle bara veta hur många gånger det senaste året jag skrivit in mitt eller bokens namn i sökfältet där, och vetat att det inte skulle ge något resultat men ändå liksom fantiserat om den dagen då det skulle göra det. Den dagen är här nu! Om ni inte tror mig kan ni antingen gå in på er favoritsida och prova att söka på mig, eller så kan ni helt enkelt följa den här länken.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till What’s up?

  1. icafischerstrom skriver:

    Oh så kul! Grattis till att finnas!
    Var är ditt författarbesök??🙂

  2. Pia Widlund skriver:

    Finns man på adlibris så finns man!!

Kommentera

