Lördagsenkät: Vad ser du fram emot mest under Bokmässan?”

Nästa vecka drar Bok- och biblioteksmässan igång i Göteborg, och hela debutantbloggsgänget kommer att vara på plats för att gå på föreläsningar, signera, och förhoppningsvis träffa er läsare! På fredagen kommer vi nämligen att ha en bloggträff som är helt öppen för alla som vill få en möjlighet att prata skrivande och debuterande. Så lägg in fredagen den 23 september klockan 13:00 i R3 i er planering!

Men förutom bloggträff, vad ser vi mest fram emot under Bokmässan?

 

GB_Karl_Modig_1Karl: Jag ska satsa stenhårt på att hitta mina favoritförfattare och be om deras autografer / ta selfies. Allt minglande är jag lite tveksam till, det verkar så jobbigt, men det kommer säkert också bli kul!

 

 

 

 

 

Profilbild

Anna: Jag ska ha ett seminarium tillsammans med Per Nilsson, det ser jag fram emot väldigt. Per ger ut sin 37:e (!) bok i år, och vårt seminarium ska handla om att vara ny respektive erfaren i branschen, och om kärleksböcker för unga människor. Jag ser så mycket fram emot att diskutera våra böcker! Seminariet är på fredagen klockan 10.00 för den som vill komma förbi. I övrigt blir en höjdpunkt att få träffa mina bästa skrivarkompisar Annorna. Två av oss bor i Stockholm och den tredje i Sundsvall, så alla tillfällen under året när vi får träffas live alla tre är riktiga högtidsstunder.

 

13934735_1596810507279804_8926557888544550005_nCamilla: Jag ser så SJUKT mycket fram emot seminariet Ebba Grön i unika bilder. Ett samtal mellan fotografen Lars Sundestrand, journalisten Jan Gradvall och – framför allt – Ebbas gamla trummis Gurra. Jag tror att det kommer bli ett häftigt samtal om den svenska punkvågen och det band som allra mest format mig som person.
Sedan ser jag såklart väldigt mycket fram emot alla möten med författarkollegor och vänner, signeringar, udda (förhoppningsvis) bokköp och roliga spaningar.

Är någon sugen på att få ett signerat ex av Snack så kommer jag finnas på plats i Whips monter B07:29 fredag kl 14-15 och söndag kl 13-14!

 

Charlotte CederlundCharlotte: Jag vet inte hur länge jag har drömt om att få åka till Bokmässan som författare, förmodligen ända sedan jag besökte mässan första gången när jag var 14 år gammal. Därför kan jag ärligt talat säga att jag ser fram emot ALLT. Mingel, förlagsmiddag, seminarier, hänga med skrivarvänner, signera (för första gången!), intressanta möten mm.

Men om jag nu faktiskt måste välja det jag allra mest ser fram emot så är det nog mitt seminarium tillsammans med Siri Pettersen och Johan Egerkrans om nordisk mytologi. Jag kan liksom inte riktigt fatta att jag ska sitta på scen med dem, de är ju riktiga författare och jag är ju bara jag!🙂 Seminariet är på lördag kl 13.00 i seminarielokal F4.

 

IMG_8645Ida: Förutom exakt allting? Det är första gången jag åker på bokmässan och peppen är enorm. Jag tror att jag allra mest ser fram emot att signera. Dels för att det involverar min bok i färdigt, tryckt format och dels för att jag då får träffa och prata med människor som ska läsa den. Det känns häftigt, att min bok kommer påverka och väcka känslor. Att så många ska få träffa Tova och gänget. Jag signerar lördag den 24:e klockan 15:00 i monter A03:52.

Om Camilla Linde

Skriver skräck och SF, gärna för barn och ungdom, och nördar loss på Joss Whedon.
Det här inlägget postades i lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

