Trettioåtta inlägg

GB_Karl_Modig_1

Jag satt och pratade med min mamma om Debutantbloggen häromdagen. Hon frågade mig hur det gick och jag sa att jo, det går bra, sen frågade hon mig hur länge jag skulle blogga där och då svarade jag:
Till vecka femtiotvå.

 

Och där någonstans slog det mig, vi har gjort det här i hela trettioåtta veckor nu. Satan. Det är länge. Jag minns fortfarande hur nervös jag var i slutet av december när jag skulle skriva mitt första inlägg. Jag minns att jag läste igenom de tidigare bloggarnas inlägg för att se hur långt de brukade skriva, vad de brukade skriva, hur de brukade skriva. Framför allt var det en tanke som ekade i mitt huvud:
Hur fan ska jag kunna göra det här i ett helt år? Hur ska jag kunna skriva femtiotvå inlägg?

Okej, nu blev det lite väl mycket reflekterande i det här inlägget. Det kommer ni ändå få gott om när årets sista vecka kommer (jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning).

Egentligen borde jag väl fokusera på Bokmässan som går av stapeln nu på torsdag. Mitt schema ser ut såhär:

Torsdag:

14.40 B05:42. Samtal med Elin Säfström (som har skrivit den förträffliga boken En väktares bekännelser. En rolig och spännande urban fantasy som sätter nordisk folktro i storstadsmiljö, jag älskar’t. Kommer ut imorn!! 21/9)

Fredag:

13.00 R3: Debutantbloggsträff! Hype. Kom dit. Vi bits inte, tror jag.

15.20 Biblioteks & berättarscenen, D-hallen: Jag och Christoffer Carlsson ska bli intervjuade (tror jag) av Förläggar-Ada. (Christoffer kommer ut med sin första ungdomsroman Oktober är den kallaste månaden, en riktigt spännande och gripande historia om en ung tjej och ett brott ute i en enslig bygd)

16.30 Ung Scen, A-Hallen: Jag och Madeleine Bäck pratar om att debutera. (Bäck debuterade med Vattnet Drar, en skräck-historia med uråldriga väsen som utspelar sig i en håla i Gästrikland)

 

Kom gärna fram och säg hej, det blir kul! Resten av bokmässan ska jag springa runt och försöka få mina favoritböcker signerade av mina favoritförfattare, och jobba på mina mingel-skills.

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Trettioåtta inlägg

  1. Pia Widlund skriver:

    Ha det så bra på mässan!!

Kommentera

